تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3770592
شناسه : 3770592
تاریخ :
دیدار با وارثان زمین؛گزارشی از اهالی جنوب لبنان در کوران جنگ اقتصاد ایران: رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ روستاهای جنوب لبنان را بطور تعمدی هدف قرار داده تا اهالی آنجا را وادار به فرار کند اما مردم این منطقه به دلیل عرق‌شان به این سرزمین حاضر به ترک خانه‌هایشان نیستند چراکه این را بخشی از مقاومت علیه صهیونیست‌ها می دانند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، راهبرد رژیم صهیونیستی برای مقابله با حزب الله براین مبنا بود که با بمباران گسترده روستاهای جنوب لبنان منطقه‌ای حائل حدفاصل رودخانه لیتانی تا مرز فلسطین اشغالی ایجاد نماید و همزمان با فشار سیاسی آمریکا و فرانسه، در میدان نیز این مهم را دنبال کرده است. حزب الله نیز از روز 8 اکتبر و آغاز جبهه پشتیبانی در حمایت از مردم غزه شهرک‌های صهیونیستی را هدف قرار داده تا بتواند منطقه‌ حائل متناظری را ایجاد نماید اما فارغ از ابعاد راهبردی وضعیت حیات انسانی در دو سوی مرز چهره‌ای کاملا متفاوت دارد. 

 

.

 

درحالی که شهرک‌های صهیونیستی تبدیل به شهر ارواح شده و صهیونیست‌ها به هتل پناه برده‌اند که هزینه زیادی هم برای تل آویو داشته اهالی جنوب با اتکا به ایمان و عرق به میهن حاضر به ترک خانه و سرزمین اجدادی‌شان نشده‌اند تا نشان دهند میان مهاجران یهودی با مردم اصیل چه تفاوتی وجود دارد.

خبرنگار تسنیم در این راستا از «وادی حجیر» که در سال 2006 به دلیل مقاومت مجاهدان حزب الله به «قصابی تانک‌ها» معروف است، گزارشی تهیه کرده جایی که رزمندگان مقاومت یگان تانک‌های دشمن اسرائیلی را با وجود شرایط وحشتناک بمباران‌های هوایی و موشک‌های هدایت شونده و فسفری با ایستادگی و مقاومت اسطوره‌ای خود در هم شکستند. 

خبرنگار تسنیم در این گزارش ایستادگی، پایداری عشق به سرزمین در بخش جنوب شرقی لبنان را به تصویر می‌کشد و برای این امر به روستای دیر سریان جنوبی می رود که اسرائیل بارها آن را بمباران کرد اما ساکنین نپذیرفتند آن را ترک کنند. حتی اسرائیل تلاش کرد، کشاورزان را هدف بگیرد تا مانع ایستادگی و برداشت محصول آن‌ها شود.

لبنان , حزب‌ الله لبنان , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

نانوا دیرسریان به خبرنگار ما می گوید:  من همینجا به دنیا آمدم،همینجا بزرگ شدم و همین جا می‌میرم خاک و سرزمینم را ترک نمی‌کنم، این‌جا خاک ماست، خانه‌های ماست، چگونه آنرا خالی کنیم. خالی کنیم تا اسرائیل بیاید.  محال است که اجازه دهیم، اسرائیل از این‌جا بگذرد. 

حاج فضل کریم شهردار شهرک دیر سریان نیز در این زمینه به خبرنگار خبرگزاری تسنیم می گوید:  آن‌چه به عنوان اصل برای مطرح است، فراهم کردن شرایط ماندن است.  در موضوع آب مشکل داریم، پروژه آب آشامیدنی با مشکل مواجه است و به ما آبرسانی نمی‌شود، لذا از طریق صلیب سرخ جهانی برای ما تانکرهای بزرگ آب هفته‌ای یک بار ارسال می‌شود.  ما آن را بین ساکنین شهرک توزیع می‌کنیم. همان طور که میبینید فعالیت‌ها در دیرسریان به لطف خدا و مقاومت که حامی ماست و امنیت ایجاد می‌کند، زندگی جریان دارد.

لبنان , حزب‌ الله لبنان , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

پس از دیرسریان سری هم به روستای طیبه در جنوب شرق لبنان می زنیم جایی که چندین بار در ماه های اخیر هدف حملات موشکی و فسفری صهیونیست ها قرار گرفته است.  خسارات ناشی از بمباران‌های اسرائیلی علیه خانه‌ها و اماکن تجاری و تأسیسات آب و برق قابل مشاهده است و این‌جا گستره وسیع و بزرگ ویرانی‌ها بوده چراکه رژیم غاصب به عمد تأسیسات برق و آب روستا را بمباران کرد.

عباس دیاب شهردار طیبه به خبرنگار تسنیم در جنوب لبنان می گوید: اقداماتی که ما این‌جا برای راه‌اندازی این ایستگاه انجام می‌دهیم به طور قطع به ایستادگی و مقاومت موجود در منطقه طیبه و مناطق همجوار آن کمک خواهد کرد. این بخشی از مقاومت در برابر دشمن اسرائیلی است. ما این‌جا هستیم و آنرا ترک نمی‌کنیم و هیچ چیز نمی‌تواند، ما را وادار به ترک اینجا کند.

لبنان , حزب‌ الله لبنان , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

با وجود امکانات اندک همراه با مردم هستیم  و به مسئولیت‌های خود کاملا عمل می‌کنیم، این ایستگاه برق بعد جنگ 2006 از سوی جمهوری اسلامی ایران اهدا شد  تا کمک به تقویت تأسیسات راهبردی آب و برق منطقه باشد ما برعکس عمل می‌کنیم، بطوری که فعالیت و کار برای نگهداری از زیر ساخت‌ها افزایش می‌دهیم تا مردم در مناطق خود بمانند  و ما با خدمات خود از مقاومت در برابر رژیم اشغالگر حمایت می‌کنیم. 

 

انتهای پیام/