تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3770442
شناسه : 3770442
تاریخ :
آواره ساختن فلسطینیان در کرانه باختری اعلان جنگ است اقتصاد ایران: وزیر خارجه اردن هر گونه تلاش تل آویو به منظور آواره ساختن فلسطینیان به سوی اردن را اعلان جنگ خواند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، با تشدید تنش‌ها در کرانه باختری و توحش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، اکنون کشورهای همسایه این موضوع را برخلاف امنیت ملی خود می‌دانند. اردن یکی از این کشورهاست.

بر این اساس، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در این باره گفت: ما به اسرائیل هشدار می‌دهیم هر گونه تلاش برای آواره ساختن فلسطینیان در کرانه باختری و مجبور ساختن آنها برای مهاجرت به اردن اعلان جنگ تلقی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ما از جامعه بین المللی می‌خواهیم پیش از آنکه جنگ در کرانه باختری و تمامی منطقه شعله ور شود وارد عمل شده و جلوی اسرائیل را بگیرند. اسرائیل اکنون در حال ایجاد منازعه‌ای جدید در کرانه باختری است.

وزیر خارجه اردن تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه افراطی وی در حال منفجر کردن شرایط در تمامی منطقه هستند. اقدامات اسرائیل در عمل باعث از بین رفتن تمامی فرصت‌ها به منظور رسیدن به یک توافق صلح عادلانه شده است.

وی در پایان نتانیاهو را به دلیل آنکه مواضع خود را تغییر داده و از تعهداتش عقب نشینی کرده است متهم به سنگ اندازی در مسیر مذاکرات صلح با حماس کرد.