تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3770425
شناسه : 3770425
تاریخ :
کاخ سفید: ۹۰ درصد مذاکرات صلح به نتیجه رسیده است اقتصاد ایران: سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی نزدیک بودن توافق صلح غزه شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آمریکا گرچه خود را یکی از طرف‌های میانجیگر در مذاکرات صلح غزه معرفی می‌کند اما حقیقت این است که واشنگتن اکنون به عنوان حامی اسرائیل در مذاکرات شرکت کرده و می کوشد آنچه تل آویو در جنگ کسب نکرده است را در میدان دیپلماسی به حماس تحمیل کند.

بر این اساس، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز در جمع خبرنگاران گفت: دولت بایدن بر این باور است ۹۰ درصد توافق صلح غزه اکنون به نتیجه رسیده است.

وی در ادامه افزود: شما این مسئله را خوشبینی می‌نامید اما من آن را دقیق می گویم. چارچوب توافق صلح اکنون شکل گرفته است و تنها در جزئیات اختلاف وجود دارد.

این مقام آمریکایی مدعی شد: چیزی که ما اکنون درباره آن سخن می‌گوئیم اجرایی شدن جزئیات و به ویژه تبادل اسرا میان طرفین است. با این حال، با توجه به کشف اجساد شش اسیر صهیونیست در غزه، محاسبات در این زمینه دشوار است.

کربی با اشاره به دشوار بودن شرایط مذاکرات، خاطر نشان کرد: تا زمانی که بر روی همه مسائل توافق نکرده‌ایم گویی هیچ مذاکره‌ای صورت نگرفته است. مواردی که اکنون در جریان هستند موضوعات بسیار جزئی هستند که توافق بر روی آنها دشوار است.