تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3770379
شناسه : 3770379
تاریخ :
تصویر عجیب سرقت کابل از عمق ۶ متری زمین! اقتصاد ایران: عضو یک باند سرقت که در عمق ۶ متری زمین و درون حوضچه‌های آب، کابل‌های فشرده مخابرات معروف به «کافو» را سرقت می‌کردند، درحالی به دام پلیس افتاد که در یک شب تلفن و اینترنت (وای فای) بیش از ۲ هزارو ۴۰۰ مشترک را قطع کردند.​

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 روزنامه خراسان: عضو یک باند سرقت که در عمق ۶ متری زمین و درون حوضچه‌های آب، کابل‌های فشرده مخابرات معروف به «کافو» را سرقت می‌کردند، درحالی به دام پلیس افتاد که در یک شب تلفن و اینترنت (وای فای) بیش از ۲ هزارو ۴۰۰ مشترک را قطع کردند.     

        

 نیمه شب دوم شهریور ناگهان تلفن ثابت منطقه وسیعی از شهر مشهد قطع شد که پیگیری‌های کارشناسان نشان داد سارقان وارد یکی از حفره‌های زیرزمینی مخابرات شده اند و بخشی از کابل‌های مخابراتی معروف به «کافو» را به سرقت برده اند.

از سوی دیگر با گزارش این ماجرا به نیرو‌های انتظامی، تحقیقات گسترده‌ای با حضور نیرو‌های حراست مخابرات آغاز و مشخص شد که تلفن ثابت و اینترنت خانگی (وای فای) بولوار‌های شهید فرامرز عباسی، ساجدی، جانباز، تلاش و ... قطع شده است؛ بنابراین گروهی از گشت‌های انتظامی و افسران کارآزموده تجسس به سرپرستی سرهنگ امیر حسین قنبری (جانشین کلانتری آبکوه) وارد عمل شدند و دامنه بررسی‌های تخصصی را به حوضچه‌های مخابراتی گسترش دادند که در عمق ۶ متری زمین قراردارند.

 حدود ساعت ۳ بامداد بود که ماموران انتظامی به توقف یک دستگاه پراید در کنار یکی از دریچه‌های زیرزمینی مخابرات در بولوار شهید فرامرز عباسی مشکوک شدند و در حالی به طرف پراید حرکت کردند که ناگهان ۳ جوان با کلنگ و اره مخصوص آهن بری از داخل دریچه بیرون آمدند و با مشاهده نیرو‌های انتظامی پا به فرارگذاشتند. در همین حال عوامل گشت نیز بلافاصله به تعقیب سارقان پرداختند، اما ۲ تن از آنان درحالی با استفاده از تاریکی شب درون کوچه‌ها گم شدند که سرکرده باند چاقو را از کمرش بیرون کشید و به سمت ماموران حمله ور شد، اما نیرو‌های انتظامی با بهره گیری از فنون رزمی، وی را دستگیر و به کنار پراید هدایت کردند. در بازرسی از محل و داخل پراید، علاوه بر ابزار و ولوازم سرقت مانند چراغ قوه، کلنگ و اره، ۳ عددکافوی بزرگ نیز کشف شد که کابل‌های آن توسط اعضای باند برش خورده بود.

بنا بر این گزارش، با انتقال متهم و اموال کشف شده به کلانتری، بررسی‌های تخصصی با حضور کارشناسان مخابرات ادامه یافت و مشخص شد که سارقان مذکور در یک ماه گذشته با همین شیوه به کافو‌های عمق ۶ متری زمین در منطقه الهیه و قاسم آباد دستبرد زده اند که به همین خاطر تحت تعقیب قرارداشتند. همچنین بررسی‌های بیشتر بیانگر آن بود که هر کافو به ۱۲۰۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ مشترک تلفن‌های ثابت تعلق دارد که سرقت آن‌ها خسارت مالی سنگینی به مخابرات وارد می‌کند. درخوریادآوری است تلاش نیروی انتظامی برای دستگیری اعضای دیگر این باند ادامه دارد.