تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770331
شناسه : 3770331
تاریخ :
عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری در شهر تاریخی و گردشگری تکاب آغاز شد اقتصاد ایران: ارومیه-مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها به طول ۳۰ کیلومتر در شهر تکاب خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم جلیلی نژاد با اشاره به توسعه زیرساخت ارتباطی مبتنی بر فیبر نوری در دولت چهاردهم، گفت: با انعقاد قرارداد شرکت ایرانسل و شهرداری تکاب عملیات توسعه شبکه فیبرنوری در شهر محروم تکاب با طول حداقل ۳۰ کیلومتر آغاز شد.

وی افزود: در پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر تکاب که قرار است توسط شرکت ایرانسل انجام شود بیش از ۱۴ هزار خانوار شهر تکاب تحت پوشش اینترنت پایدار، امن و با سرعت‌هایی بیش از ۸۰ برابر سرعت‌های فعلی قرار خواهد گرفت.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری با سرعت در استان آذربایجان غربی در حال اجرا است افزود: اولویت وزارت ارتباطات توسعه اینترنت ثابت در بستر فیبر نوری است و مقرر شده تا پایان سال ۱۴۰۴، پوشش ۲۰ میلیونی به شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری در ۱۳ شهر استان آذربایجان غربی در حال اجرا و در حال حاضر بیش از ۷۲۰ هزار متر حفاری شده و ۷۰۰ کیلومتر فیبرکشی در داخل میکروداکت (شوتینگ) انجام گرفته است.