تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770330
شناسه : 3770330
تاریخ :
زمان رسیدگی شکایت‌های کارگران آذربایجان‌غربی به ۱۷ روز کاهش یافت اقتصاد ایران: ارومیه-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: مدت زمان رسیدگی به شکایت های کارگران در استان از ۶۷ روز به ۱۷ روز کاهش یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دهقانی در این زمینه افزود: کاهش ۳۲ درصدی واحدهای مشکل دار نسبت به سال گذشته نیز از اقداماتی بوده که با تلاش مجموعه به انجام رسیده است.

وی اضافه کرد: تشکیل کمیته صیانت از قانون، جلوگیری از ورود ۲ هزار پرونده شکایت با برگزاری نشست‌های هم اندیشی و مذاکره با کارگران و کارفرمایان دارای اختلافات مطالباتی، افزایش تعداد نمایندگان شرکای اجتماعی در هیأت‌های رسیدگی و شناسایی و برخورد با گلوگاه‌های فساد نیز از مواردی بوده که توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: ۵۵ درصد جمعیت استان از خدمات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: مقابله با تهدیدات احتمالی، ایجاد آمادگی لازم و استانداردسازی زیر ساخت‌ها ضروری است و راه اندازی تیم بازرسی شبانه از واحدهای کارگری شیفت شب از اقداماتی است که در استان محقق شده است.

دهقانی افزود: تأسیس اولین انجمن بانوان دانش بنیان در کشور، کسب رتبه نخست مدیریت روابط کار کشور در ۲ سال پی در پی، کاهش نرخ بیکاری در استان برای اولین بار به صورت مستمر در چهار فصل گذشته، افزایش سرمایه گذاری و تاکید بر بهره وری، تسهیل در امر صادرات و تولید، تعهد بیش از ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال استان در ۲ سال اخیر، گوشه‌ای از اقدامات صورت گرفته در طول سه سال توسط همکاران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی است.