تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770322
شناسه : 3770322
تاریخ :
فرود ۴۰۰۰ بال فلامینگو در تالاب های نقده اقتصاد ایران: ارومیه- مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی از فرود چهار هزار بال فلامینگو به تالاب های نقده خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید شهند در این زمینه از فرود بیش از ۴ هزار بال فلامینگو در تالاب بین المللی درگه سنگی شهرستان نقده خبر داد و افزود: به علت همکار خوب آب منطقه‌ای استان و ستاد احیای دریاچه ارومیه امسال شاهد آبگیری خوب تالاب‌ها در سطح استان هستیم و این آبگیری‌های مناسب باعث پویایی در تالاب‌ها شده است.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی گفت: به علت آبگیری به موقع و وضعیت مطلوب تالاب‌ها امسال شاهد افزایش ۳۰ درصدی پرندگان در این تالاب‌ها هستیم.

شهند با اشاره به عمق و تغذیه مناسب در تالاب تصریح کرد: رصد و پایش محیط بانان و ایجاد فضای امن برای زاد آوری پرندگان باعث افزایش ۳۰ درصدی شده است.

وی تالاب‌های استان را بسیار مطلوب دانست و گفت: به علت قرار گرفتن آذربایجان غربی در مسیر کوچ پرندگان مهاجر این پویایی باعث شده تا مامن خوبی برای این پرندگان ایجاد بشود.

شهند افزود: هم اکنون تالاب‌های بین المللی، دائمی و فصلی استان از جمله درگه سنگی، حسنلو، کانی برازان، طالقان، سولدوز و تالاب قره گل بوکان بعلت وضعیت موجود میزبان هزاران گونه پرنده از جمله: فلامیگو، انواع اردک، سرسفید، مرمری، سر حنایی، تاجدار، پرستوی دریایی، کاکایی، باکلان، انواع حواصیل، سنقر و برخی پرندگان مهاجر بخصوص درنا و قو است.

آذربایجان غربی دارای ۴۰ تالاب فصلی و دائمی و ۶ تالاب بین المللی می‌باشد که از این تعداد ۱۸ تالاب فصلی و دائمی و ۳ تالاب بین المللی در شهرستان نقده است.