تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770321
شناسه : 3770321
تاریخ :
پیوند مردم را با ائمه اطهار (ع) پس از محرم و صفر حفظ کنیم اقتصاد ایران: مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: حفظ پیوند با امام حسین (ع) و امام رضا (ع) پس از محرم و صفر به معنای پیاده سازی سیره، فرهنگ و آموزه‌های اهل بیت (ع) در زندگیمان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام احمد مروی در مراسم تجلیل از موکب داران دهه پایانی ماه صفر که در حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد، با تأکید بر اهمیت حفظ ارتباط با حضرات معصومین در تمام طول سال، اظهار کرد: امام حسین (ع) و امام رضا (ع) تنها امام محرم و صفر نیستند؛ این حضرات امام همه لحظات و هر روز زندگی ما هستند؛ باید آموزه‌ها، فضیلت‌ها و اخلاق آنان را دائماً در خود نهادینه سازیم و همیشه با امام زندگی کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: باید اخلاق امام و ارزش‌هایی که برای آنها شهید شدند؛ خوبی‌ها و فضیلت‌هایی که داشتند را در حد خود در زندگی خویش نهادینه سازیم و این ارتباط عملی را استمرار بخشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اساس دین را بر محبت نسبت به رسول الله (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانست و اظهار کرد: محبت نسبت به اهل بیت (ع) گوهری نفیس است که خداوند آن را مزد پیامبری و هدایتگری رسول الله (ص) قرار داده است، اگر چیزی گرانبهاتر از محبت به ائمه طهار (ع) وجود داشت، خداوند آن را مزد رسول اکرم (ص) قرار می‌داد.

مروی خدمات موکبداران به زائران را تجلی ابراز محبت به اهل بیت (ع) دانست و عنوان کرد: خدمت رسانی موکبداران به زائران جلوه‌ای از جوشش محبت نسبت به اهل بیت (ع) در قلوب محبان ائمه اطهار (ع) است، این خدمات همچنین موجب افزایش محبت اهل بیت (ع) در دل‌های مردم می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اربعین جلوه‌ای زیبایی از لطف، محبت و احسان مردم نسبت به یکدیگر در پناه ولایت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و دهه پایانی ماه صفر صحنه‌ای زیبا و بی‌نظیر از محبت و نیکی مردم به یکدیگر در پناه ولایت حضرت ثامن الحجج (ع) است.

وی گفت: موکب‌داران با خدمت‌رسانی به مهمانان امام رضا (ع) دل این امام رئوف را شاد می‌کنند و خشنودی ایشان را به دست می‌آورند و خشنودی و رضایت امام رضا (ع) در حقیقت خشنودی و رضایت خداوند است.