تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3770320
شناسه : 3770320
تاریخ :
تاکید مصر و ترکیه بر حمایت از غزه در برابر رژیم صهیونیستی اقتصاد ایران: مسئولان ترکیه و مصر با صدور بیانیه ای مشترک بر ضرورت پایان یافتن اشغالگری رژیم صهیونیستی بر اراضی فلسطین تاکید کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مسئولان ترکیه و مصر بعد از نخستین نشست شورای همکاری‌های راهبردی بلندپایه میان خود با صدور بیانیه‌ای مشترک بر حمایت خود از پایان یافتن اشغالگری رژیم صهیونیستی بر اراضی فلسطین و حق ملت فلسطین برای تشکیل یک کشور مستقل تاکید کردند.

در این بیانیه، مصر و ترکیه خواهان افزایش تعداد کشورهایی شدند که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد. آنها بار دیگر خواهان پایان یافتن اشغال سرزمین فلسطین شدند.

مسئولان این ۲ کشور تاکید کردند که از حق آوارگان فلسطینی برای بازگشت به سرزمین خود حمایت می‌کنند.

آنها درباره نوار غزه نیز اعلام کردند که باید هر چه سریع‌تر آتش بس دائمی در این منطقه برقرار شده و اسرا آزاد شوند. همچنین روند ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه بدون هیچ مانعی از سرگرفته شود. ترکیه و مصر در این بیانیه مشترک بر آمادگی خود برای همکاری در زمینه بهبود اوضاع انسانی نوار غزه تاکید کرده و نسبت به اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی ابراز نگرانی کردند.

لازم به ذکر است عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر روز گذشته بعد از ۱۲ سال در سفری رسمی وارد ترکیه شد.