تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3770231
شناسه : 3770231
تاریخ :
همه تفکرها باید در اداره کشور نقش داشته باشند اقتصاد ایران: شیراز- وزیر کشور با بیان اینکه رئیس جمهور در همه جلسات رسمی و داخلی به وفاق و همبستگی ملی تاکید می‌کند، گفت: همه مردم و همه تفکرها باید در اداره کشور نقش داشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر مؤمنی ظهر پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به نقش برجسته ای که استان فارس در همه حوزه‌ها دارد، گفت: این استان جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور دارد و دولت هم وظیفه خود می‌داند که در حد توان به همه استان‌ها از جمله فارس کمک کند.

وزیر کشور با بیان اینکه رئیس جمهور در همه جلسات رسمی و داخلی به وفاق و همبستگی ملی تاکید می‌کند، گفت: همه مردم و همه تفکرها باید در اداره کشور نقش داشته باشند.

وی با اشاره به این نکته که رئیس جمهور همواره بر عدالت تاکید دارند و همه ما باید در برنامه‌ریزی‌ها و ایجاد فرصت‌های برابر تلاش کنیم، افزود: این را همه مد نظر قرار دهیم و برای آن تلاش کنیم.

مؤمنی با اشاره به موضوع آسیب‌های اجتماعی که مقابله با آن یکی از وظایف اصلی وزارت کشور است، گفت: با پیگیری سال‌های گذشته معاونت مربوطه در حوزه آسیب‌های اجتماعی تبدیل به سازمان شد.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی شاید در لحظه به چشم نیاید اما به مرور زمان ضربه سختی در همه حوزه‌ها به کشور می‌زند لذا باید این را مدنظر قرار دهیم و تعاملات‌مان را با استان در این حوزه بیشتر کنیم.

وزیر کشور افزود: آسیب‌ها تا حدی مشخص است و کشور را رنج می‌دهد، اما باید دقت شود که این موضوع بین بخشی است و کارهای اصلی هم باید آگاهی بخشی و ایجابی باشد.

مؤمنی گفت: ما هرگاه با برنامه مشخص و مدون و با برنامه ریزی از حداکثر ظرفیت خود در کاری پیش رفتیم، موفق بوده‌ایم پس در این حوزه هم با برنامه پیش خواهیم رفت.

وی ادامه داد: برنامه هفتم چند تکلیف را مشخص کرده که یکی از آنها ساماندهی اتباع است که در بحث آسیب‌های اجتماعی در هم تنیده اند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه کشور توان پذیرش این همه مسافر را ندارد، گفت: در اسرع وقت اتباع غیرمجاز را طرد می‌کنیم چراکه فرصت‌های شغلی زیادی توسط این افراد گرفته شده است و در شهر شیراز و استان فارس هم این مساله مشهود است.

مؤمنی در پایان تصریح کرد: سیاست کلان ما چشم‌اندازهای رهبری، قانون اساسی و اجرای برنامه هفتم است.