تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770185
شناسه : 3770185
تاریخ :
بیش از ۱۵۲۰ هکتار از اراضی کاشان زیر کشت پسته است اقتصاد ایران: کاشان - رییس اداره جهاد کشاورزی کاشان گفت: بیش از یک هزار و ۵۲۰ هکتار از اراضی کاشان زیر کشت پسته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علی محلوجی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جغرافیای مکانی کاشان و آب و هوای گرم و کمبود بارش باران در این منطقه اظهار داشت: یکی از سیاست‌های موجود این است که اراضی منطقه زیر سطح محصولاتی برود که کمتر احتیاج به آب داشته باشد.

وی یکی از این محصولات را پسته دانست و ابراز داشت: از چندین سال پیش این موضوع مورد پیگیری قرار گرفته است و در حال حاضر بخشی از اراضی شهرستان کاشان زیر کاشت پسته قرار دارد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۵۲۰ هکتار از اراضی کاشان زیر کشت پسته است، تصریح کرد: برآورد می‌شود در مجموع از این باغات بیش از ۹۰۰ تن پسته برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه این محصول در نقاط مختلفی از کاشان کشت می‌شود، گفت: البته در این محصول باید به طور مرتب با آفات مربوط به آن مبارزه کرد تا خسارت کمتری به کشاورز وارد شود.

محلوجی آبشیرین را یکی از مناطقی از کاشان دانست که سطح زیر کشت پسته در آن معنادار است، افزود: کشاورزان محترم به محض دیدن آفت در باغات باید نسبت به سم پاشی در زمان مناسب اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای برای باغات پسته اقداماتی شده و جلسات آموزشی و مشاوره‌ای مختلفی برای کشاورزان برپا شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان افز. د: استفاده از تله مسموم، جمع آوری محصولات آلوده، پایش جمعیت آفت و غیره از جمله راه‌های مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای است.