تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770166
شناسه : 3770166
تاریخ :
لزوم همکاری همه دستگاه ها برای اجرای قانون حدنگاری اقتصاد ایران: زنجان-رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اجرای قانون حدنگاری و قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول نیازمند همراهی و همکاری دستگاه‌ها، ارگان‌ها و مردم است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی در نشست دادستان مرکز استان زنجان و اعضای هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران و اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به ضرورت تکمیل اجرای قانون حدنگاری، اظهار کرد: از ظرفیت شوراهای حفظ حقوق بیت‌المال در مرکز استان و شهرستان‌ها به ویژه در موضوع اراضی موقوفه که موجب مشکلاتی برای مردم‌شده است استفاده شود تا حق هیچ شهروندی تضییع نشود.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن قدردانی از مجموعه قضائی استان، گفت: در این استان شاهد همراهی خوب دستگاه قضائی در اجرای قانون حدنگاری هستیم و رفع تداخلات ۱۰۰ درصدی اراضی در این استان نشان دهنده همین امر است و امیدواریم با تداوم این همکاری بتوانیم برنامه حدنگاری را در کمترین زمان ممکن به طور کامل اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه آسیب‌شناسی لازمه برنامه‌ریزی علمی است، عنوان کرد: در زمینه همکاری شرکت‌های نقشه‌بردار بخش خصوصی نیازمند آسیب‌شناسی هستیم تا علت کم‌کاری برخی از این شرکت‌ها مشخص شود و اگر نیاز بود مداخلات قضائی در این خصوص صورت گیرد.

بابایی در این جلسه که اعضای هیئت مدیره کانون سردفتران و اتحادیه مشاوران املاک استان نیز در آن حضور داشتند، با اشاره به لزوم بهره برداری از سامانه کاتب، گفت: پیشنهاد شده است که تیمی مرکب از اداره ثبت استان، کانون سردفتران و اتحادیه مشاوران املاک تحت نظارت دادستانی تشکیل شود تا بر عضویت مشاوران املاک در سامانه کاتب نظارت داشته باشند.

وی ادامه داد: اجرای قانون حدنگاری و قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول نیازمند همراهی و همکاری دستگاه‌ها، ارگان‌ها و مردم است و امیدواریم با یک هم‌افزایی و مشارکت همگانی این دو قانون مهم به بهترین نحو اجرایی شود.

بابایی تصریح کرد: تمام تمهیدات لازم در سامانه کاتب پیش‌بینی و زیرساخت‌های این سامانه برای انجام تمامی معاملات در یک بستر امن طراحی شده است.

اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول مصداق حقوق عامه است

بهروز عباسی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان نیز در این دیدار در سخنانی، عنوان کرد: دادستانی به طور کامل در مسئله حدنگاری با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان همکاری داشته و خواهد داشت.

وی ادامه داد: همه ما برای اجرای این دو قانون مترقی و سنددار شدن تمام اراضی کشور متعهد هستیم.

عباسی افزود: مساله رعایت قانون الزام به ثبت رسمی و عضویت در کاتب موضوعی در راستای حقوق عامه است و انتظار ما از مشاوران املاک استان این است که ظرف روزهای آتی در سامانه کاتب عضو شوند.

در ادامه این جلسه رئیس هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران و رئیس اتحادیه مشاوران املاک نیز طی سخنانی به طرح موضوعاتی پیرامون قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول و سامانه کاتب پرداختند.