تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770110
شناسه : 3770110
تاریخ :
ثبت اسناد و املاک از وقوع جرم پیشگیری می‌کند اقتصاد ایران: زنجان-رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ثبت اسناد و املاک کار مقدسی است؛ چرا که از وقوع جرم پیشگیری می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین بابایی بعد از ظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای ثبت اسناد و املاک استان زنجان با بیان اینکه موضوع ثبت اسناد و املاک به واسطه اینکه از بسیاری از جرایم در این حوزه پیشگیری می‌کند، کار بسیار حساس و مقدسی است، افزود: با ثبت اسناد و املاک، مالکیت مردم بر اموال و دارایی‌های‌شان تضمین می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های این سازمان در سطح کشور، جلب رضایت مردم است، ادامه داد: در این راستا یکی از اقدامات و اولویت‌های در نظر گرفته شده برای جلب رضایت مردم، این است که از ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت‌المال استفاده کنیم تا مردم کمتر در دستگاه‌های اجرایی معطل شوند.

این مسؤول با یادآوری اینکه انتظار داریم همه دستگاه‌ها همکاری لازم را در صدور اسناد مالکیت داشته باشند، خاطرنشان کرد: ما به جد به دنبال باز کردن گره از مشکلات مردم در حوزه ثبت اسناد و املاک هستیم، از این رو دستگاه‌هایی که در این خصوص همکاری لازم را با این سازمان نداشته باشند، عملکردشان به مراجع ذی‌صلاح گزارش خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه با تاکید بر اینکه باید از همه راهکارهای قانونی برای تحقق کامل حدنگاری استفاده شود، تصریح کرد: یکی از اصول اساسی و بنیادین در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اخلاق‌مداری همه کارکنان و مدیران و نیز برخورد مناسب با مردم و نیز رعایت شأن و حقوق آن‌ها است.

حسین کاظمی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، با بیان اینکه مشکلات صد درصد اراضی استان مشتمل بر ۱۰۰۰ پلاک ثبتی و نیز رفع تداخل این پلاک‌ها محقق شده است، عنوان کرد: در همین راستا ۵۴ درصد از اراضی روستایی استان تعیین تکلیف، بیش از ۱۱۴ هزار از اراضی ملی به نفع مردم از حالت ملی خارج و نیز ۹۰ درصد اسناد و مدارک ثبتی استان با هدف آرشیو الکترونیکی و دیجیتال اسکن شده است.