تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770101
شناسه : 3770101
تاریخ :
۱۲۰۰ کلاس درس به سرانه فضای آموزشی آذربایجان غربی افزوده شد اقتصاد ایران: ارومیه- استاندار آذربایجان غربی گفت: در سه سال گذشته بیش از یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس به سرانه فضای آموزشی استان اضافه شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان ظهر پنجشنبه در جمع مردم بخش نازلوی ارومیه، به اختصاص اعتبارات ویژه و کمک‌های مالی در سه سال گذشته به استان بخصوص در سفر رئیس جمهور شهید، آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و افزود: در این مدت بیش از یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس به سرانه فضای آموزشی استان اضافه شده و تعداد زیادی درمانگاه، خانه بهداشت، پایگاه سلامت و مرکز جامع سلامت در مناطق مختلف استان آذربایجان غربی احداث و به بهره برداری رسید.

استاندار آذربایجان غربی گفت: توسعه استان در سه سال گذشته نتیجه تلاش‌های شبانه روزی بوده و افزایش و ارتقای شاخص‌ها در عرصه‌های مختلف، نشان از همین همدلی و همکاری صمیمانه است.

معتمدیان، با اشاره به تصمیم گیری در خصوص نیازهای مردم در شورای برنامه ریزی استان، افزود: در سفرهای شهرستانی از نزدیک مشکلات مردم بررسی شده و درباره اولویت‌هایی چون ساخت مدرسه، ورزشگاه و … به عنوان مطالبات مردم منطقه، تصمیماتی اتخاذ شده است.

وی همچنین با تاکید بر پیگیری مسائل و مشکلات مردم توسط دستگاه‌های اجرایی، خاطرنشان کرد: اگر نمایندگان مجلس و دستگاه‌های اجرایی در کنار هم باشند، قطعاً پیشرفت کارها بیشتر و سریع‌تر خواهد بود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تصمیم گیری ها بر مبنای برقراری عدالت در سطح استان بوده است اضافه کرد: یکی از اقدامات بسیار مؤثر در دولت سیزدهم، همکاری و هم افزایی مردم، نمایندگان مجلس و دولت در راستای توسعه و اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در قالب نهضت گازرسانی، اکثر روستاهای استان امروز از نعمت گاز بهره مند شده‌اند، افزود: با اهتمام شرکت‌های خدمات رسان برق، آب و مخابرات در دولت سیزدهم، شاهد دستاوردهای بزرگی در خدمات رسانی به مردم در این حوزه‌ها هستیم.

استاندار آذربایجان غربی بر اهمیت برخورداری مردم روستاها و مناطق دورافتاده استان از نعمت آب بهداشتی و سالم نیز اشاره کرد و یادآور شد: با همکاری نمایندگان مجلس و دولت و با استفاده از منابع ملی و استانی و ظرفیت نهادهای حاکمیتی، در سه سال گذشته در مسیر تأمین مطالبات مردم استان گام‌های بلندی برداشته شد.

معتمدیان با تاکید بر ضرورت سرمایه گذاری در روستاهای استان، افزود: یک از سیاست‌های دولت، تثبیت جمعیت روستایی و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاهاست که این امر با فراهم سازی زیرساخت‌ها، تأمین مسکن و اشتغال، ارائه خدمات ارتباطی و اینترنت، درمانی و بهداشتی و … در مناطق روستایی مهیا خواهد شد.