تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770094
شناسه : 3770094
تاریخ :
صادرات رمز موفقیت واحدهای تولیدی صنایع‌دستی است اقتصاد ایران: زنجان- نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، رمز موفقیت و سر پا ماندن واحدهای تولیدی حوزه صنایع‌دستی را اهتمام به امر صادرات عنوان کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی طاهری ظهر پنج‌شنبه در نشست با فعالان صنعت مسگری زنجان، با تاکید بر اینکه یکی از رموز موفقیت و سر پا ماندن واحدهای تولیدی در حوزه صنایع‌دستی توجه به امر صادرات است، گفت: اهتمام به صادرات در این حوزه باعث بالندگی و توسعه واحدهای تولید در این عرصه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بدون توجه به امر صادرات نباید انتظار داشته باشیم که واحدهای تولیدی صنایع‌دستی بتوانند در این عرصه فعالیت چشمگیر و اثرگذاری داشته باشند، افزود: بی‌تردید تولیدات عرصه صنایع‌دستی جزو هویت و نشان استان زنجان به شمار رفته، از این رو باید تلاش کنیم تا عوامل رونق تولید در این عرصه محقق شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های عرصه تولید مربوط به سیاست‌های غلطی است که در مباحث ارزی با آن مواجه هستیم، اظهار کرد: یکی از همین دغدغه‌ها و نگرانی‌ها به مبحث مالیات بازمی‌گردد که در همین زمینه جلسات متعددی با مسؤولان ذی‌ربط برگزار شده است تا بتوانیم باری از دوش تولید کنندگان این عرصه برداریم.

طاهری در ادامه گریزی به مشکلات صنعت مس زنجان زد و با یادآوری اینکه مس جزو صنایعی است که معافیت مالیات بر ارزش افزوده شامل حال آن نشده بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم این دغدغه را مرتفع کرده و صنعت مس را نیز همانند سایر صنایع‌دستی در جدول معاف از مالیات بر ارزش افزوده بگنجانیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت با بیان اینکه سهم مالیات اصناف استان رقم بسیار ناچیزی است، تصریح کرد: سهم مالیات اصناف حدود ۴ هزار میلیارد ریال است، این در حالی است که تکلیف مالیات استان در سال‌جاری ۱۶۰ هزار میلیارد ریال است که باید تحقق یابد.