تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770060
شناسه : 3770060
تاریخ :
امور دینی و قرآنی باید مردمی‌سازی شود اقتصاد ایران: اصفهان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: باید قرآن را به‌وسیله خود مردم در سطوح مختلف جامعه تبیین کنیم و در این مسیر دست همراهی به سمت متخصصین دراز می‌کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت‌الاسلام مهدی فوقی در حاشیه بازدید از چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حقیقتاً کار بسیار منظم، تخصصی و قابل تقدیری از سوی اوقاف اصفهان شاهد بودیم و یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در برگزاری مسابقات ارتقا شوق شرکت‌کنندگان است.

وی افزود: نباید مسابقات به گونه‌ای چیدمان شود که شرکت‌کننده خود را در عرصه ارائه، ضعیف ببیند بلکه باید به توانمندی‌های خود افتخار کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: رقابت یکی از مهم‌ترین ابزارها برای آموزش است و می‌تواند عاملی برای رشد محسوب شود.

وی با تاکید بر ضرورت بروزرسانی مسابقات قرآنی عنوان کرد: ضرورت دارد مسابقات قرآنی متناسب با نیاز جامعه امروز به‌روزرسانی شود و دراین‌بین اوقاف یکی از مهم‌ترین ادارات کشور محسوب می‌شود که می‌تواند در این مسیر اثرگذار باشد.

وی افزود: درصورتی‌که بتوانیم فضا و بستر را برای تمام اقشار فراهم کنیم و محیط را از فضای سنتی به سمت دیجیتال تغییر دهیم، اقشار مختلف جذب این مسابقات خواهند شد.

فوقی تأکید کرد: امروز رضایتمندی از شوق و شرکت قسمتی از جامعه در مراسم دینی کافی نیست و باید انواع گرایش‌ها را به میدان آورد و اوقاف نقش مؤثری را در مشارکت عمومی و برنامه‌های مذهبی و دینی داشته است.

وی با اشاره به اهمیت مردمی‌سازی امور دینی و قرآنی بیان کرد: اولویت اصلی که در دستور کار قرار گرفته مردمی‌سازی فعالیت‌های دینی است چرا که باید قرآن را به‌وسیله خود مردم در سطوح مختلف جامعه تبیین کنیم و در این مسیر دست همراهی به سمت متخصصین دراز می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ارتباط با افزایش کیفیت رویدادهای قرآنی تصریح کرد: برای برگزاری مسابقات قرانی اوقاف استان اصفهان مشارکت خوبی را شاهد بودیم و برای برگزاری بهتر در سال‌های آینده شنیدن نظرات نخبگان قرآنی راه‌گشا است تا با شنیدن مشکلات و انتظارات راهی برای بهبود عملکرد داشته باشیم.