تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770058
شناسه : 3770058
تاریخ :
گرد و خاک مهمان خراسان جنوبی/سربیشه سردترین شهر استان اقتصاد ایران: بیرجند- کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از عصر فردا تا شنبه شاهد افزایش وزش باد و گرد و خاک در استان خواهیم بود، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته سربیشه سردترین شهر استان بوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سمیه لطفی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تا عصر فردا جمعه ۱۶ شهریور ماه در خراسان جنوبی شاهد وضعیت جوی پایداری خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از عصر فردا تا اوایل هفته آینده با تقویت بادهای ۱۲۰ روزه شاهد وزش باد و گرد و خاک در خراسان جنوبی خواهیم بود، ادامه داد: در نوار شرقی استان انتظار آسمانی غبار آلود را داریم.

وی با تأکید بر اینکه همچنین در نوار شرقی شهرستان‌هایی چون نهبندان انتظار طوفان گرد و خاک را نیز داریم، گفت: همچنین تا صبح شنبه دمای هوا تا حدودی افزایش خواهد بود و هوا به طور نسبی گرم‌تر می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته سربیشه در سردترین ساعات با ۵ درجه سردترین نقطه خراسان جنوبی و دهسلم و طبس با ۴۱ درجه گرم‌ترین نقاط استان بوده‌اند.

لطفی یادآور شد: همچنین بیرجند در سردترین ساعات ۱۱ درجه و در گرم‌ترین ساعات ۳۸ درجه بوده است.

گفتنی است بر اساس سامانه پایش کیفی هوا ساعت هفت صبح امروز نهبندان با شاخص کیفی ۵۰۰ در وضعیت خطرناک قرار گرفته است و طبس و حاجی آباد زیرکوه با شاخص ۶۰ و ۵۶ در وضعیت قابل قبول قرار داشت.

کارشناسان توصیه می‌کنند مردم در شهرستان‌های با وضعیت خطرناک و ناسالم از تردد در خیابان‌ها خودداری کنند.