تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770010
شناسه : 3770010
تاریخ :
طرح هادی ۲۷ روستا همزمان در روستای علی‌بیگلو ارومیه افتتاح شد اقتصاد ایران: ارومیه- با حضور استاندار آذربایجان غربی طرح هادی ۲۷ روستا به صورت متمرکز در روستای علی‌بیگلو ارومیه به بهره برداری رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، با حضور محمدصادق معتمدیان ظهر پنجشنبه در بازدید از بخش نازلوی ارومیه طرح هادی ۲۷ روستای ارومیه به صورت همزمان به بهره برداری رسید.

آئین بهره برداری از ۸۸ هزار متر مربع آسفالت ریزی معابر در ۲۷ روستای بخش نازلو شهرستان ارومیه به طور همزمان در روستای علی بیگلو با حضور معتمدیان استاندار آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید.

روستای علی بیگلو با ۲۹۰ خانوار و ۹۰۰ نفر از بزرگترین روستاهای محال نازلو است و ۱۴ شهید به نام این روستا ثبت شده است.

همچنین استاندار آذربایجان‌غربی از مدرسه هشت کلاسه خیرساز این بخش بازدید و در جریان روند تکمیل این واحد آموزشی قرار گرفت.

هم اکنون این مدرسه از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و لازم به ذکر است که ابتدا هدف ساخت بر مدرسه ۶ کلاسه بود که اکنون با کسب مجوزهای لازم به هشت کلاس ارتقا داده‌ایم.

در صورت اتمام این مدرسه ابتدایی، ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر به صورت ۲ شیفته در این مدرسه تحصیل خواهند کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه سفر خود به منطقه نازلو ارومیه به روستای قرالر طسوج رفت تا ضمن دیدار با اهالی این روستا از فرآیند ساخت مدرسه این روستا بازدید کند.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه سفر به روستای بهلول آباد رفت تا ضمن بازدید خانه بهداشت این روستا در جریان پیشرفت فیزیکی آن قرار بگیرد.

۴۸ هزار و ۲۰۰ نفر اهالی محال نازلو است و خانه بهداشت بهلول آباد با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در طی یک سال در مرز بهره‌برداری قرار دارد.

اعتبار این پروژه ۲۹ میلیارد ریال است که اتاق پزشک، بهداشت عمومی، زنان و زایمان از جمله خدمات این خانه بهداشت خواهد بود.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه بازدید خود از بخش نازلوی ارومیه از سایت زباله شهری ارومیه بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این سایت قرار گرفت.

طبق اعلام مسئولان شهرداری ارومیه روزانه بیش از ۷۰۰ تُن زباله از خیابان‌ها و محله‌های مختلف این شهر و مناطق تابعه جمع آوری و به سایت‌های دفع زباله شهرداری منتقل می‌شود.

۴۴ دستگاه خاور به صورت مکانیکی و ۱۴۰ دستگاه کامیون و نیسان وانت به صورت سنتی زباله شهر را به صورت شبانه روزی جمع آوری می‌کنند.