تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770004
شناسه : 3770004
تاریخ :
مسافران زمان برگشت خود را به آخرین ساعات موکول نکنند اقتصاد ایران: رشت- استاندار گیلان از ورود بیش از ۴۰۰ هزار خودرو طی روزهای گذشته به استان خبر داد و گفت: مسافران زمان برگشت خود را به آخرین ساعات پایانی روز جمعه موکول نکنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه فوق العاده خدمات سفر، تنظیم بازار و شورای ترافیک اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان گیلان در حوزه گردشگری این استان مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ورود ۴۰۲ هزار و ۱۵۴ خودرو طی چند روز گذشته وارد استان شدند، افزود: این میزان از ورود خودرو به استان نسبت مشابه ۵ سال گذشته بسیار بی سابقه بوده است.

عباسی با بیان اینکه بر اساس آمار در چند روز گذشته ۴ میلیون و ۲۶۹ هزار نفر وارد استان شدند، ادامه داد: همین امر منجر به ایجاد ترافیک در پمپ بنزین‌ها و محورهای مواصلاتی گیلان شده است.

استاندار گیلان
وی از ورود چهار میلیون مسافر به گیلان خبر داد و گفت: بر اساس آمار در چند روز گذشته چهار میلیون و ۲۶۹ هزار نفر وارد استان شدند که همین امر منجر به ایجاد ترافیک در پمپ بنزین‌ها و محورهای مواصلاتی گیلان شد.

استاندار گیلان بر لزوم توجه به کاهش بار ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان به ویژه محور رودبار_ قروین تاکید کرد و گفت: لازم است تا تمهیدات فوری برای کاهش بار ترافیکی در این محور اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه ترافیک در جاده رشت_قزوین نیمه سنگین گزارش شده است، اضافه کرد: با توجه به اتمام تعطیلات، پیش‌بینی ما ایجاد ترافیکی سنگین برای فردا در این محور است لذا از مسافران خروج خود را به ساعات پایانی روز جمعه موکول نکنند.

عباسی به هوشمند شدن عوارضی در محور رشت_ رودبار اشاره کرد و گفت: از روز هفته آینده عوارضی محور رودبار رودبار _ رشت از دستی به حالت هوشمند در خواهد آمد.

وی در خصوص توزیع بنزین در پمپ بنزین‌های استان هم گفت: هیچ مشکلی به لحاظ تأمین و توزیع سوخت در استان وجود ندارد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

عباسی با بیان اینکه هیچ نانوایی در این چند روز تعطیل نبوده و سهمیه ویژه نیز در اختیار آنان قرار گرفته است، افزود: با توجه به تعطیلات هفته جاری ۳۵ هزار کیسه آرد فوق العاده بین نانوایی‌های فعال توزیع شده است.

استاندار گیلان همچنین از توزیع بیش از ۳۰۰ تن گوشت منجمد در بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان خبر داد و گفت: این میزان گوشت با قیمت مصوب ۳۱۰ هزار تومان در گیلان توزیع شده است.