تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3770000
شناسه : 3770000
تاریخ :
سی‌ان‌ان: نتانیاهو عامل اصلی شکست توافق تبادل اسرا در جولای بود اقتصاد ایران: یک شبکه خبری آمریکایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی را عامل اصلی شکست توافق تبادل اسرا در ماه جولای گذشته دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه سی ان ان آمریکا به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت اعلام کرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی توافق احتمالی آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه را در جولای گذشته با شکست مواجه کرد.

این روزنامه عبری زبان با استناد به سندی محرمانه افزود نتانیاهو با طرح خواسته‌ها جدید در لحظه آخر دستیابی به توافق تبادل اسرا و آتش بس در غزه را ناکام گذاشت.

این شبکه آمریکایی تاکید کرد این گزارش اتهامات وارده به نتانیاهو را اعتبار می‌بخشد به ویژه ادعای خانواده‌های اسرای صهیونیست در خصوص طولانی کردن عمدی جنگ و به شکست کشاندن توافقات که هدف آن تأمین منافع سیاسی بوده است.

بسیاری از رسانه‌ها از جمله سی ان ان پیش از این از خواسته‌های نتانیاهو در اواخر ماه جولای خبر دادند اما این اولین بار است که یک رسانه صهیونیستی به سندی دست یافته که این مساله را مورد تأیید قرار می‌دهد.

بر اساس گزارش یدیعوت آحارونوت قرار بوده حداقل ۳ اسیر از ۶ اسیر کشته شده در غزه به عنوان بخشی از این توافق آزاد شوند اما مذاکره کنندگان صهیونیست به جای پذیرش این پیشنهاد خواسته‌های جدیدی را مطرح کرده و به صورت یک جانبه تغییراتی در پیشنهاد ارائه شده اعمال کرده‌اند و خواسته‌های جدید تحت عنوان «طرح نتانیاهو» مطرح شده است.