تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3769967
شناسه : 3769967
تاریخ :
تمرکزگرایی مانع رشد شهرستان‌ها در حوزه قرآنی می‌شود اقتصاد ایران: اصفهان- قاری برتر بین‌المللی گفت: تمرکزگرایی در استان اصفهان باعث شده تا شهرستان‌ها نتوانند عملکرد قابل‌ قبولی از خود به نمایش بگذارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علیرضا مکاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بهترین‌های استان دور هم جمع شده‌اند و برترین قاریان و حافظان قرآن در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند؛ در این دوره از مسابقات بیشتر تلاوت‌های خوبی را از متسابقین شنیدیم و مشکلی در بحث برگزاری نداشتیم اما به نظر می‌رسد که در بخش مفاهیم نیاز به تعداد بیشتری ممتحن برای انجام آزمون بود.

وی اضافه کرد: متأسفانه یا خوشبختانه تمرکزگرایی در برنامه‌های قرانی وجود دارد و در شهرستان‌ها به‌ندرت جلسات قرآنی برگزار می‌شود، از همین حیث بهترین‌های استان هم متعلق به شهرستان اصفهان هستند.

این قاری برتر بین‌المللی ادامه داد: امروزه فضای اینترنت به راحتی در دسترس همگان قرار دارد و می‌توان در این بستر جلسات قرآنی برگزار کرد تا افرادی که از نظر مسافت دور هستند هم بتوانند آموزش‌هایی در هفته دریافت کنند.

وی در مورد معافیت رتبه‌های برتر از حضور در مرحله استانی و شهرستانی این‌گونه توضیح داد: این روند می‌تواند راه را برای چهره‌های دیگر باز کند تا آنها هم خود را محک بزنند و در مسابقات شرکت کنند.

مکاری با انتقاد از اینکه برگزاری یک‌روزه مسابقات نمی‌تواند برای مخاطب عام جذابیت داشته باشد عنوان کرد: لازم است در راستای افزایش استقبال عمومی برنامه‌ریزی انجام شود تا مردم بیایند و در مسابقات قرانی شرکت کنند؛ برنامه‌های جانبی نیز می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.