تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3769943
شناسه : 3769943
تاریخ :
فوتسال ایران بهترین نفرات را دارد/ مرحله گروهی بازی تدارکاتی است اقتصاد ایران: کارشناس فوتسال معتقد است نفرات تیم ملی ایران در این دوره از بازی های جام جهانی یکی از بهترین تیم ها هستند و رسیدن به نیمه نهایی دور از دسترس نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران که خود را برای حضور در رقابت های جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان آماده می کند دو دیدار تدارکاتی با تیم ملی فوتسال قزاقستان برگزار کرد که در دیدار اول با نتیجه ۴ بر یک مغلوب شد و دیدار دوم با تساوی یک به یک به پایان رسید.

شاگردان وحید شمسایی پس از این دو دیدار به ایران برگشتند تا اردوی خود را در ایران ادامه دهند و سپس برای حضور در جام جهانی راهی ازبکستان شوند. این رقابت ها قرار است از ۲۴ شهریور برگزار شود و ایران در مرحله گروهی با فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا هم گروه خواهد شد.

علیرضا رعدی کارشناس و پیشکسوت فوتسال در گفت و گو با خبرنگار مهر، به بررسی شرایط تیم ملی در آستانه جام جهانی و دیدار تدارکاتی با قزاقستان پرداخت.

علیرضا رعدی در خصوص بازی های تدارکاتی تیم ملی برابر قزاقستان گفت: دو بازی تدارکاتی برای تیمی که می خواهد به جام جهانی برود به هیچ عنوان کافی نیست. تیمی که می خواهد به عنوان یک مدعی به جام جهانی برود باید به هر طریقی که شده شرایط مورد نیازش فراهم شود. تیم ایران دو بازی تدارکاتی با قزاقستان انجام داد که در دیدار اول شاهد این مساله بودیم که تیم حریف در بازی پاورپلی توانست بسیار خوب عمل کند که این مساله هم از زمان حضور «کاکا»، سرمربی این تیم تقویت شد.

فوتسال ایران بهترین نفرات را دارد/ مرحله گروهی بازی تدارکاتی است

وی ادامه داد: در بازی دوم شرایط برای تیم ملی بهتر بود و آنالیز خوبی از بازی قزاقستانی ها شد. اما نتیجه در بازی های تدارکاتی اهمیتی ندارد و کادر فنی باید بتواند در این زمان کوتاه نقاط قوت و ضعف تیم را پیدا کند و آن ها را برطرف نماید. هرچند با دو بازی تدارکاتی درصد کمی از نقاط ضعف را می توان پیدا و برطرف کرد. زمان بسیار کوتاهی در اختیار تیم ملی است و شرایط سختی حکم فرماست.

این کارشناس فوتسال گفت: تنها شانسی که داریم این است که ما در گروهی قرار داریم که سید یک هستیم و ۳ تیم دیگر در رده های پایین تری قرار دارند. معتقدم تیم ملی می تواند به این سه بازی مرحله گروهی به عنوان بازی تدارکاتی نگاه کند تا در مراحل حذفی که بازی ها سخت تر می شود بتواند بیشتر روی پای خودش بایستد.

وی در خصوص نفرات دعوت شده به تیم ملی گفت: تیم ملی ایران در دو دوره بهترین نفرات را در اختیار داشت که یکی از این دوره ها همین دوره ای است که در آن قرار داریم. از هیچکدام از بازیکنان ایران نمی توان گذشت و بازیکنانی مثل سعید احمد عباسی، مسلم اولاد قباد و حسین طیبی می توانند شرایط بازی را به تنهایی تغییر دهند. دو دروازه بانی که به تیم ملی دعوت شدند بسیار عالی و با کیفیت هستند. حال باید دید که این بازیکن ها چطور هدایت می شوند و اگر به خوبی هدایت شوند و مشکلی در این خصوص نباشد می توان نتیجه خوبی گرفت.

علیرضا رعدی در پایان گفت: با توجه به مهره هایی که در اختیار داریم حضور در جمع ۴ تیم مساله دور از دسترسی نیست هرچند فوتسال قابل پیش بینی نیست. هر مربی استراتژی خاص خودش را دارد و بازیکن ها مجریان تفکرات مربیان هستند و اگر استراتژی خوبی در تیم وجود داشته باشد و بازیکنان بتوانند این استراتژی را پیاده کنند می توان به نتایج خوبی رسید.