تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3769925
شناسه : 3769925
تاریخ :
نرم‌افزار ویدیومحور ایکس برای تلویزیون‌های هوشمند منتشر شد اقتصاد ایران: ایکس اپلیکیشن ویدیومحور جدیدی برای تلویزیون‌های هوشمند معرفی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایکس در راستای احیای کسب‌وکار تبلیغاتی خود اپلیکیشن جدیدی را برای تلویزیون‌ های هوشمند معرفی کرد. ایکس اعلام کرد که تب جدید «ویدیو» را نیز به اپلیکیشن خود اضافه خواهد کرد.

ایکس می‌گوید اپلیکیشن ویدیومحور جدیدش در «تعدادی از فروشگاه‌های اپلیکیشن» دردسترس قرار دارد؛ البته ظاهراً انتشار آن در همه‌ی فروشگاه‌ها مدتی زمان خواهد برد.

انتشار اپلیکیشن ایکس برای تلویزیون‌های هوشمند درحالی صورت می‌گیرد که پلتفرم تحت مدیریت ایلان ماسک با چالش‌هایی جدی در نتیجه‌ی ترک آگهی‌دهندگان روبه‌رو است.

با کاهش شدید درآمد ایکس و کاهش چشمگیر تعداد کاربران، Fidelity، یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ این شرکت، ارزش سرمایه‌گذاری خود در ایکس را تا ۷۱٫۵ درصد کاهش داد. به‌این معنی که ارزش ایکس اکنون به حدود ۱۲٫۵ میلیارد دلار رسیده است، در حالی که ایلان ماسک برای خرید ایکس (توییتر سابق) ۴۴ میلیارد دلار پرداخت کرده بود.

به نظر می‌رسد که اپلیکیشن ایکس برای تلویزیون‌های هوشمند، ویدیوها را از سازمان‌ها، ناشران و سازندگان مختلف نمایش خواهد داد. بسیاری از این ویدیوها ممکن است قبلاً در پلتفرم‌های دیگری مانند یوتیوب که بینندگان بیشتری دارد، منتشر شده باشند.

مقالات مرتبط
  • گل‌به‌خودی اجباری ایلان ماسک؛ استارلینک شبکه اجتماعی ایکس را فیلتر می‌کند
  • کاربران اندرویدی حالا می‌توانند بدون رمز عبور وارد ایکس شوند

چالش ایکس تشویق سازندگان برای انتشار ویدیو در پلتفرم پخش ویدیوی خود خواهد بود. جذاب‌بودن محتوای تولیدی نیز اهمیت دارد تا ایکس بتواند کاربران خود را افزایش دهد.

ماسک تاکنون تجربه‌های مختلفی را در حوزه‌ی ویدیو امتحان کرده است؛ مانند اجازه‌ی پخش زنده‌ی ویدیو در Spaces، فعال‌کردن تماس‌های ویدیویی با سایر کاربران و حتی آزمایش ابزاری برای کنفرانس ویدیویی. با این‌حال، ایکس هنوز نتوانسته هیچ یک از این ابزارها را به فرصت‌های قابل توجهی برای کسب درآمد تبدیل کند.