تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3769910
شناسه : 3769910
تاریخ :
برگزاری دومین جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران‌زمین در فارسان اقتصاد ایران: فارسان- فرماندار فارسان از برگزاری دومین جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران‌زمین با وجود ۱۲ استان از سراسر ایران و ۱۲۰ غرفه صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید هادی صالحی صبح پنج شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران زمین اظهار کرد: جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین رویدادی ملی است که از تاریخ ۲۳ شهریور تا ۳۰ شهریور در شهرستان فارسان به میزبانی این شهرستان از اقوام ایران‌زمین برگزار خواهد شد.

صالحی در ادامه افزود: در این جشنواره سه بخش نمایشگاهی و جشن‌های عمومی را خواهیم داشت این جشن‌ها مقارن شده‌اند با هفته وحدت و در این خصوص حمایت‌های تخصصی را خواهیم داشت تقسیم‌کار و تعیین وظایف بین دستگاه‌های مرتبط صورت گرفته که مردم عزیز کشور، استان و شهرستان شاهد این رویداد مهم خواهند بود.

صالحی تصریح کرد: رونمایی آب پوستر جشنواره ملی اقوام ایرانی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در محل فرمانداری شهرستان فارسان انجام شد و امید است در دومین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین با بهره‌گیری از تجربیات اولین جشنواره برای تحقق اهداف مشخص‌شده تقویت نقاط قوت متعدد و از بین بردن نقاط ضعف تلاش کنیم.

فرماندار شهرستان فارسان اظهار داشت: جشنواره دوم سه بخش جدا از هم دارد که اولین بخش آن بخش نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی اقوام ایران‌زمین، در جلسه‌ای با مسئولین اتاق اصناف برگزار شد مقرر گردید که اصنافی که تمکن مالی کافی ندارند اتاق اصناف از آن‌ها حمایت کند تا بتوانند در این نمایشگاه شرکت کنند و غرفه خود را برپا کنند.

صالحی در ادامه خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه غرفه لوازم‌التحریر و کیف و کفش نداریم و اگر اصناف برای دایر کردن نمایشگاه جهت سهولت خرید همشهریان متقاضی راه‌اندازی نمایشگاه هستند با آن‌ها همکاری می‌کنیم و در این زمینه از آن‌ها حمایت می‌کنیم و دوست نداریم از دیگر شهرستان‌ها و استان‌ها لوازم موردنیاز را در نمایشگاه داشته باشیم و دلیل این کار تنها به این خاطر است که کسبه ما به توانمندی بازاریابی و فروش و درآمدزایی رسیده‌اند و اگر جمعی بخواهند از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

فعالیت ۱۲۰ غرفه در جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران‌زمین

فرماندار شهرستان فارسان عنوان داشت: درمجموع ۱۲۰ غرفه داریم که به همه شهرستان‌های استان غرفه داده‌شده است و به کلیه اصناف شهرستان اطلاع‌رسانی شده است. مکان نمایشگاه از پارسال متفاوت‌تر است و از تاریخ ۲۳ شهریور در ساعت سه نیم کار خود را شروع و در ساعت ده شب پایان می‌یابد و در این نمایشگاه از همه استان‌های کشور حضور دارند.

صالحی در ادامه تصریح کرد: بخش دوم این جشنواره شامل جشن‌های عمومی است که از تاریخ ۲۴ بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء آغاز می‌شود و مدت‌زمان این جشن‌ها ۲ ساعت در محل پارک قلمستان هست برای برگزاری هرچه بهتر این جشن‌ها از همه اقوام شهرستان و استان دعوت شده که در این برنامه شرکت کنند در این جشنواره ۱۲ استان گروه‌های هنری فعال دارند که اکثر گروه‌ها کامل هستند و دیگر گروه‌ها ۳ روز هستند و ۳ روز بعد دیگر استان‌ها و عشایر استان قول قطعی شرکت در جشنواره را داده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بخش سوم این جشنواره بخش همایش‌ها هست بخش محتوایی است که بسیار مهم و اساسی است.

روز شمار جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران‌زمین

روز بیست چهارم روز شهدا و ایثارگران اقوام ایران‌زمین که مسئولیت این برنامه بر عهده بنیاد شهید و سپاه پاسداران است.

روز بیست پنجم همایش زنان قوم مردمان ایران‌زمین که توسط کمیته بانوان انجام می‌شود.

روز بیست ششم رویداد جوانی جمعیت که توسط دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان انجام خواهد شد.

روز بیست هفتم برنامه بانام فرهنگ و هنر اقوام ایران‌زمین در شهر جونقان و عصر همان روز برنامه شاهنامه‌خوانی در شهر چلیچه را خواهیم داشت که مسئولیت این برنامه با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

روز بیست هشتم برنامه معتمدین و متنفذین را در بخش بابا حیدر با مسئولیت بخشدار و شورای شهر خواهد بود.

روز بیست نهم برنامه اقتصاد اقوام ایران‌زمین را با حضور تعدادی مهمان ملی و با همکاری اتاق اصناف و بازرگانی و حضور تجار و مسئولین اتاق‌های اصناف استان و شهرستان برگزار خواهد شد.

روز سیم برنامه اختتامیه و برنامه پیاده‌روی عمومی و خانوادگی در پارک قلمستان انجام خواهد شد.