تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3769888
شناسه : 3769888
تاریخ :
جام باشگاه‌های آسیا با گذشته تفاوت دارد/ شهداب تمرینات خوبی داشت اقتصاد ایران: سرمربی تیم والیبال شهداب یزد گفت: جایگاه والیبال ایران در آسیا خاص است و از طرفی تیم شهداب میزبان مسابقات است و تمرینات خوبی داشته بنابراین باید طوری بازی کنیم که خودمان راضی باشیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

رحمان محمدی راد سرمربی تیم والیبال شهداب یزد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره گروه‌بندی مسابقات والیبال باشگاه‌های آسیا به میزبانی یزد گفت: ما در این رقابت‌ها با سه تیم اسپورتینگ کلاب (کویت)، جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی (اندونزی) و پاولودار والیبال کلاب (قزاقستان) همگروه شدیم. با توجه به اینکه نفرات جدیدی هم به این سه تیم اضافه شده شناختی از آن‌ها نداریم. در گروهی که قرار گرفتیم هم بازی سخت و هم بازی راحت داریم. با توجه به فرمول مسابقات تلاش می‌کنیم یک تیم خوب برای مرحله دوم و نیمه نهایی داشته باشیم.

وی گفت: فرمول مسابقات به این صورت که در مرحله اول تیمی حذف نمی‌شود و هر چهار تا تیم به مرحله حذفی راه پیدا می‌کنند که به این صورت است که تیم اول با تیم چهارم و تیم دوم با تیم سوم مسابقه خواهد داد. ما در این مسابقات شناختی که از تیم‌ها داریم مربوط به اسم نفرات است، اما نمی‌توانیم در مورد کیفیت تیم‌ها قضاوت کنیم. مطمئناً با توجه به کاهش تیم‌ها در این تورنمنت کیفیت مسابقات بالا خواهد رفت.

سرمربی تیم والیبال شهداب در مورد میزبان آمادگی تیم و برگزاری مسابقات تدارکاتی اظهارداشت: ما اردوی خوبی پشت سر گذاشتیم و چهار بازی تدارکاتی هم انجام دادیم. در این چهار بازی تدارکاتی ترکیب نفرات مختلف را بازی دادیم تا در نهایت ترکیب اصلی تیم را پیدا کنیم. بازیکنان هم در فاز مسابقه قرار گرفتند، با توجه به اینکه زمان مناسبی هم تمرینات را شروع کردیم در حال حاضر تیم در آمادگی قابل قبولی به سر می‌برد. امیدواریم با تیم‌هایی که زودتر به ایران می‌آیند هم بازی تدارکاتی داشته باشیم. تا پایان همین هفته اردو و تمرین داریم و از یکشنبه هفته آینده مسابقات برگزار خواهد شد.

محمدی راد در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی‌اش از عملکرد تیم شهداب در این رقابت‌ها چه خواهد بود، گفت: جایگاه والیبال ایران در آسیا مشخص است، ما سال‌ها قهرمان مسابقات جام باشگاه‌های آسیا بودیم و این توقع وجود دارد که هر تیمی که از ایران در این مسابقات شرکت می‌کند باید قهرمان شود. در واقع جامعه والیبال توقع قهرمانی دارند اما واقعیت این است که امسال نسبت به سال‌های گذشته تفاوتی وجود دارد و آن هم بحث حضور در مسابقات باشگاه‌های جهان و مزایای تیم‌هایی شرکت کننده است. پاداش نقدی برای هر بازی باعث شده بازیکنان خیلی خوب جذب تیم‌ها شوند. به عنوان مثال الان اندونزی دو بازیکن جذب کرده که از تیم ملی فرانسه هستند که قهرمان المپیک شدند.

وی گفت: با توجه به این شرایط همه تیم‌ها تلاش می‌کنند که با حداکثر توان در این مسابقات شرکت کنند تا نتیجه لازم را بگیرند و به مسابقات باشگاه‌های جهان راه پیدا کنند. قبلاً شرایط به این صورت نبود و کشورهای مطرح آسیا به این صورت در این تورنمنت شرکت نمی‌کردند، اما امسال تیم‌های مثل قطر و اندونزی با به کار گیری بازیکنان خیلی مطرح و نامی کیفیت تیم خود را بالا بردند. این شرایط کار را برای ما سخت کرده است.

سرمربی تیم والیبال شهداب یزد گفت: نگاه ما به این صورت است که با توجه به اینکه جایگاه والیبال ایران در آسیا خاص است و از طرفی میزان مسابقات هم هستیم، باید طوری بازی کنیم که خودمان هم از خودمان راضی باشیم و تماشاگران هم راضی باشند. با همه این اوصاف کار راحت نیست.

محمدی راد در مورد انصراف تیم‌های ژاپن، چین و چین تایپه گفت: حقیقتاً خودم هم این موضوع را متوجه نشدم که چرا این دو تیم انصراف دادند. اما در مورد تیم ژاپن شنیدم که گویا دیگر هند میزبان باشگاه‌های جهان نیست و قرار است میزبانی را به کشور ژاپن بدهند به همین خاطر حضورشان در این مسابقات دیگر ضرورتی نداشت. اما واقعاً دلیل انصراف چین و چین تایپه را نمی‌دانم، البته این دو تیم هم هیچ زمانی جز مدعیان نبودند. قرار بود یک تیم معمولی چین بعد از سال‌ها در این مسابقات شرکت کند، بنابراین حضور یا عدم حضورشان خیلی فرقی نمی‌کرد.