تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3769875
شناسه : 3769875
تاریخ :
۲۵۰ مورد تخلف از واحدهای صنفی و غیرصنفی کردستان کشف شد اقتصاد ایران: سنندج-معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در بازرسی‌های انجام شده از واحدهای صنفی و غیرصنفی کردستان طی مرداد ماه امسال، ۲۵۰ مورد تخلف کشف شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد سردارزاده صبح پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس بازرسی‌های انجام شده از سطح واحدهای صنفی و غیرصنفی در مرداد ماه امسال بازرسان سازمان صمت استان ۲۵۰ مورد تخلف را شناسایی و کشف کردند.

وی با بیان اینکه برای تخلفات شناسایی شده پرونده تخلف صادر شده است، افزود: در مجموع ۲۲۸ فقره پرونده برای واحدهای متخلف صنفی و غیر صنفی تشکیل شد.

معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل صمت کردستان با بیان اینکه واحدهای متخلف به پرداخت جریمه محکوم شدند، افزود: در راستای تخلفات صورت گرفته ۲۳ میلیارد و ۵۴۶ میلیون ریال جریمه برای واحدهای متخلف صنفی و غیرصنفی صادر شد.

گران‌فروشی و کم فروشی بیشترین میزان تخلفات واحدهای صنفی کردستان

سردار زاده به بخشی از این تخلفات اشاره کرد و یادآور شد: گران فروشی کم فروشی و عدم درج قیمت بیشترین میزان تخلفات را به خود اختصاص داده است.

وی اذعان کرد: شهروندان باید در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی از جمله گران‌فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و غیره این تخلفات را به اداره صمت معرفی کنند تا بررسی لازم صورت گیرد.

معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل صمت کردستان تصریح کرد: مردم در مرداد ماه از طریق سامانه ۱۲۴ اداره صنعت، معدن و تجارت ۱۶۷ مورد تخلف را گزارش دادند که ۱۴۰ مورد تخلف محرز شد.

سردارزاده تصریح کرد: برای متخلفان پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل صمت کردستان اذعان کرد: میزان بازرسی‌های انجام شده از واحدهای صنفی و غیرصنفی استان در مرداد ماه امسال در مجموع ۲ هزار و ۴۱۵ مورد بوده است.