تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3769860
شناسه : 3769860
تاریخ :
قرقیزستان ما را اذیت نمی کند/ جوانگرایی به مرور باید صورت بگیرد اقتصاد ایران: کارشناس فوتبال در رابطه با دیدار تیم های ملی ایران و قرقیزستان گفت: تیم هایی مانند قرقیزستان و امارات که در سطح دو آسیا حضور دارند نمی توانند تیم ما را اذیت کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی خود در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، روز پنج شنبه ۱۵ شهریور در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان تیم ملی قرقیزستان خواهد بود. تیم‌های ایران و قرقیزستان تاکنون ۴ بار رو در روی هم قرار گرفته‌اند که هر ۴ بازی با پیروزی تیم ملی ایران همراه بود و مهدی طارمی با ۴ گل زده بهترین گلزن ایران در مقابل این تیم به حساب می‌آید.

ابراهیم قاسمپور کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با این بازی اظهار داشت: ما در دو دیداری که مقابل قرقیزستان و امارات در پیش داریم بعید است به مشکل بخوریم. همه تیم‌ها قابل احترام هستند و هیچ دیدار آسانی را نمی‌شود برای تیم ملی متصور بود. اما تیم‌هایی مانند قرقیزستان و امارات جز تیم‌های درجه دو و سه در آسیا محسوب می‌شوند.

او ادامه داد: در این دو بازی بازیکنان تیم ملی اگر دچار اشتباهات فردی نشوند می‌توانند از سد هر دو تیم به راحتی عبور کنند و سطح فوتبال ایران به مراتب بالاتر از این دو تیم است.

کارشناس فوتبال در رابطه با دعوت کردن از بازیکنان بدون تیم مانند علیرضا جهانبخش و سامان قدوس به تیم ملی، تصریح کرد: هر مربی تفکرات خاص خودش را دارد و در صورت نتیجه نگرفتن باید پاسخگوی مردم هم باشد. من هم معتقدم بازیکنانی که شرایط آرمانی ندارند و مدتی است که در هیچ مسابقه‌ای به میدان نرفته‌اند نباید به تیم ملی دعوت می‌شدند.

قاسمپور تصریح کرد: جهانبخش و قدوس جز بازیکنانی هستند که در سال‌های اخیر در تیم ملی حضور داشته‌اند اما با توجه به اینکه تیم ملی دیدارهای سختی را در پیش ندارد، باید شانس به دیگر نفرات داده می‌شد تا در تیم ملی حضور داشته باشند. مخصوصاً بازیکنانی که از لحاظ فنی سطح خوبی دارند و می‌توان برای آنها آینده سازی کرد.

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص جوان گرایی در تیم ملی گفت: جوان‌گرایی یکسری تبعاتی دارد و به یک دفعه نمی‌شود که تیم را از بازیکنان باتجربه خالی کرد. در کنار نفرات باتجربه به مرور باید از بازیکنان جوان استفاده کرد تا از تجربیات آنها استفاده کنند. تیم ملی ایران یک تیم مُسِن است و اگر جوان گرایی صورت نگیرد در سال‌های آینده به مشکل خواهیم خورد.