تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3769858
شناسه : 3769858
تاریخ :
عرضه چهارجلد اول «کلاس دومی کتاب دومی» به بازار نشر اقتصاد ایران: چهار جلد اول «کلاس دومی کتاب دومی» اثر نویسندگان کودک و نوجوان در آستانه مهرماه توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، چهار جلد اول «کلاس دومی کتاب دومی» اثر نویسندگان و تصویرگران کودک و نوجوان به‌تازگی در آستانه مهرماه توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌ناشر پیش از این، مجموعه «کلاس اولی کتاب اولی» را به بازار فرستاده که کتاب‌هایش برای کتاب‌خوان‌شدن بچه‌های کلاس اولی تهیه و منتشر شدند و ۵ سطح دارند. سطح اول این‌کتاب‌ها به‌قول نشر افق برای کودکان نوسوادی چاپ می‌شوند که درس‌های ۱ تا ۵ کتاب فارسی اول دبستان را تمام کرده‌اند و می‌خواهند کلمه‌خوانی و جمله‌خوانی را تمرین کنند. در کتاب‌های سطح ۲، مطالب براساس درس‌های ۶ تا ۱۰ کتاب فارسی اول دبستان طراحی شده‌اند. در سطح ۳، براساس درس‌های ۱۱ تا ۱۳، سطح چهارم براساس درس‌های ۱۴ تا ۱۸ و کتاب‌های سطح پنجم این‌مجموعه هم براساس درس‌های ۱۹ تا ۲۲ کتاب فارسی تدوین شده‌اند.چاپ کتاب‌های «کلاس اولی کتاب اولی» از دی‌ماه ۱۳۹۸ شروع شد و نویسندگان این‌مجموعه خطاب به پدرومادرها نوشته‌ بودند: «اگر آرزو دارید فرزند کلاس اولی‌تان از همان ماه‌های اول آموزش، کتاب بخواند، این‌مجموعه آرزویتان را برآورده می‌کند!»

کتاب‌های سطح ۱ و ۲ این‌مجموعه، هرکدام با ۴ جلد دی‌ماه ۹۸ و کتاب‌های سطح ۳ هم با ۴ جلد دیگر خردادماه امسال منتشر و راهی بازار نشر شدند. همچنین شهریور ۹۹ بود که کتاب‌های سطح چهارم این‌مجموعه به چاپ رسیدند. آبان‌ماه سال ۹۹ هم چهارکتاب سطح پنجم این‌مجموعه چاپ شدند.

نویسندگان مجموعه «کلاس دومی کتاب دومی» در معرفی آن می‌گویند این‌مجموعه برای خانواده‌هایی است که می‌خواهند دانش ادبی کودک نوخوان خود را بالا ببرند و خلا کتاب‌های درسی فارسی دبستان را پر کنند. همچنین به تقویت مهارت‌های چهارگانه خواندن، نوشتن، صحبت‌کردن و درک مطلب کودک خود کمک کنند. خانواده‌هایی هم که می‌خواهند اعتماد به نفس و انگیزه یادگیری کودک خود را بیشتر کنند و لذت خواندن را به او بچشانند، می‌توانند مخاطب این مجموعه باشند.

چهارجلد اول مجموعه «کلاس دومی کتاب دومی» هم طی روزهای شهریورماه ۱۴۰۳ و پیش از شروع مدارس منتشر و راهی بازار نشر شده‌اند. این‌کتاب‌ها به‌ترتیب عبارت‌اند از: «شما یک بچه گم نکرده‌اید؟»، «شب یلدای باحال‌ترین فامیل دنیا»، «ماه‌پیشانی بی‌ماه» و «دختران پادشاه و درخت بائوباب».

«شما یک بچه گم نکرده‌اید؟» نوشته مژگان کلهر با تصویرگری فاطمه زمانه‌رو است و داستانی کارآگاهی را شامل می‌شود. این‌کتاب کودکان را با موقعیت‌های گم کردن یا پیدا کردن چیزی یا کسی در خیابان مواجه می‌کند تا بتواند مهارت حل مساله را یاد بگیرند. کتاب دوم، «شب یلدای باحال‌ترین فامیل دنیا» نوشته لاله جعفری است که با تصویرگری غزاله باروتیان همراه شده است. این‌کتاب دربرگیرنده یک‌قصه خنده‌دار درباره بچه‌های کلاس‌دومی فامیل است که می‌خواهند شب یلدا یک نمایش خانوادگی اجرا کنند. «ماه‌پیشانی بی‌ماه» به‌قلم مژگان کلهر هم کتاب سوم است که ویدا کریمی تصویرگری‌اش را انجام داده و داستانی درباره روز کتاب و کتاب‌خوانی را در خود جا داده است. یکی از پیام‌های این‌کتاب، ضرورت توجه مدارس به این‌مناسبت و این‌روز است. چهارمین‌کتاب هم «دختران پادشاه و درخت بائوباب» نوشته فاطمه سرمشقی با تصویرگری شقایق مروج است که یک‌بازآفرینی مدرن از افسانه‌های کهن است و موضوع محوری آن، ترس و شجاعت است.

در قسمتی از کتاب «شما یک بچه گم نکرده‌اید؟» می‌خوانیم؛

کمی مانده به کلانتری، آقا حافظ داد زد: «آنجا را ببینید.»

همگی سمتی را که نشان می‌داد نگاه کردیم. یک بادکنک‌فروش جلوی فضای سبز ایستاده بود.

آقا حافظ گفت: «فکر کنم دیدمشان. از آن‌طرف رفتند.» بعد خودش جلوجلو راه افتاد و ما هم دنبالش. به بادکنک‌فروش که رسیدیم، مامان پرسید: «آقا، شما یک پیرمرد و بچه ندیدید؟»

بادکنک‌فروش گفت: «الان از من یک بادکنک قرمز خریدند و آن‌وری رفتند.»

بادکنک قرمز بهترین نشانه توی دنیاست. چون از دور هم پیداست. دستم را دست بابای آریا بیرون کشیدم و دویدم سمت بادکنک قرمزی که از پشت بوته‌ها بیرون زده بود. داد زدم: «پیدایشان کردم...»

کتاب‌های مورد اشاره با ۴۸ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۸۵ هزار تومان منتشر شده‌اند.