تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3769849
شناسه : 3769849
تاریخ :
ترکیب تیم ملی فوتبال ایران برابر قرقیزستان/ احتمالا همان همیشگی! اقتصاد ایران: تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی کارش در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را آغاز می کند که به نظر می رسد امیر قلعه نویی از همان ترکیب همیشگی استفاده خواهد کرد و تغییرات خاصی نخواهد داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران مقابل قرقیزستان نخستین بازی مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۵۶ را ساعت ۱۹:۳۰ روز پنجشنبه ۱۵ شهریورماه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می‌کند.

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که برای این بازی و همچنین دیدار با امارات در بیستم شهریورماه ۲۶ بازیکن را به اردو فراخوانده قرار است از تیمی رونمایی کند که احتمالاً ترکیب چندان شگفت انگیزی را به همراه نخواهد داشت.

قلعه نویی که با شعار جوان‌گرایی با شیب ملایم قرار بود نفرات جوان بااستعداد و فعال در فوتبال باشگاهی را به چرخه تیم ملی بیافزاید ترجیح داد نفراتی همچون سعید سحرخیزان و محمدجواد حسین نژاد را بازی ندهد تا بازیکنانی همچون سعید عزت الهی و جواد آقایی پور در اردو حاضر شوند.

او که در مصاحبه اخیر خود با خبرنگاران شاخص فعال بودن در بازی‌های لیگ برتر را مطرح کرده بود از نفراتی همچون امیرحسین حسین زاده و رامین رضائیان نیز با وجود عملکرد مطلوب در لیگ بیست و چهارم گذشت تا در عمل، نشان دهد چندان روی شاخص‌هایی که خودش هم تعریف کرده، پایبند نیست.

وضوح تصویر در دروازه

کادر فنی تیم ملی پس از پیروزی نه چندان راحت مقابل هنگ کنگ در دیدار برگشت مرحله قبلی حاضر نیست در انتخاب دروازه‌بان خود چندان ریسک کند. او همچنان علیرضا بیرانوند را نفر اول حضور در چارچوب دروازه انتخاب می‌کند. این در حالی است که پیام نیازمند دروازه‌بان سپاهان با توجه به میزبانی اصفهان در این دیدار می‌توانست گزینه جذاب تماشاگران باشد اما بعید است پس از اشتباهات فردی در جریان بازی با هنگ کنگ، شانس مجددی برای حراست از دروازه تیم ملی ایران به این زودی ها پیدا کند.

حزباوی تنها نشانه جوان‌گرایی

اگر قلعه نویی بخواهد نشان دهد شیب ملایم جوان‌گرایی تنها در اردوی تیم ملی نیست بلکه ترکیب هم دست‌خوش تغییر است سراغ محمدامین حزباوی خواهد رفت. او که در تابستان فصل جاری با جدایی از السد قطر به سپاهان اصفهان پیوست در دو دیدار اخیر عملکرد نسبتاً مطلوبی داشت تا حضورش در اردوهای ملی را ادامه دهد.

حالا او رقیبانی همچون شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان برای ایستادن در قلب دفاع تیم ملی ایران را دارد اما به نظر می‌رسد حزباوی تنها نشانه قلعه نویی برای پوست اندازی بسیار آرام تیم ملی باشد.

دوستان صمیمی، هافبک‌های همیشگی

سعید عزت الهی با حضور در اردوی تیم ملی ایران و در روزهایی که احمد نورالهی همچنان به دلیل سرپیچی از دستور سرمربی خبری از حضورش نیست گزینه اول برای بستن کمربند میانی است. او به همراه سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و مهدی قایدی احتمالاً هافبک‌های تیم ملی ایران مقابل قرقیزستان خواهند بود تا نفراتی همچون جواد آقایی پور، علی قلی زاده، محمد کریمی، محمد قربانی و… احتمالاً روی نیمکت قرار بگیرند.

خط حمله مرگبار

زوج مهدی طارمی و سردار آزمون در اوج قرار دارند. طارمی از اینتر ایتالیا به اردوی تیم ملی اضافه شده است آزمون هم با گلزنی در خط حمله شباب الاهلی امارات به او کمک خواهد کرد تا دفاع قرقیزستان یکی از سخت‌ترین روزهای خودش را پیش رو داشته باشد. در این بین بازیکنانی همچون شهریار مغانلو نیز هستند که در صورت لزوم به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شوند.

باید دید شاگردان قلعه نویی در اولین گام خود مقابل قرقیزستان چه نتیجه‌ای برای شروع کورس خود در گروه A انتخابی مرحله سوم جام جهانی ۲۰۲۶ با هم گروه‌های خود نظیر ازبکستان، قطر، کره شمالی و امارات خواهد گرفت.