تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3769790
شناسه : 3769790
تاریخ :
روز سخت تیم برانکو در سایتاما اقتصاد ایران: مرحله سوم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا از ظهر امروز در شهرهای مختلف این قاره آغاز می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فوتبالی: مرحله سوم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا از ظهر امروز در شهرهای مختلف این  قاره آغاز می‌شود. 

18 تیم راه یافته به مرحله سوم در 3 گروه تقسیم شده‌اند و امروز اولین مسابقه خودشان را در این مرحله برگزار می‌کنند. با هم نگاهی به مسابقاتی که امروز برگزار می‌شود می‌اندازیم.

گروه A

اولین مسابقه این گروه از ساعت 17:30 در ورزشگاه ملی تاشکند بین دو تیم ازبکستان و  کره شمالی برگزار خواهد شد. ازبکستان با هدایت سرچکو کاتانچ تیم شناخته شده‌ای در سطح قاره است اما کره شمالی با هدایت سرمربی داخلی‌اش یعنی «سین یونگ نام» در چند سال اخیر افت کرده است. آنها در دوره اخیر جام ملت‌های آسیا هم غایب بودند و به همین دلیل شناخت بقیه تیم‌ها از این تیم زیاد نیست.

دو بازی دیگر این گروه به صورت همزمان از ساعت 19:30 آغاز خواهد شد. قطر با هدایت «تین تین مارکز» با تیم ملی امارات روبرو می‌شود که پائولو بنتو را به عنوان سرمربی روی نیمکتش می‌بیند. این بازی در ورزشگاه احمد بن علی الریان برگزار می‌شود. این همان ورزشگاهی است که  اماراتی‌ها در آن در مرحله  یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 در ضربات پنالتی مغلوب تاجیکستان شدند و از رقابت‌ها کنار رفتند. 

در بازی سوم تیم ملی ایران با هدایت امیر قلعه‌نویی در مقابل تیم ملی قرقیزستان قرار می‌گیرد. این بازی در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار خواهد شد. ماکسیم لیسیتسین سرمربیگری قرقیزها را بر عهده دارد و نکته جالب درباره این تیم این است که در 6 بازی آخرش شکست نخورده است. با این حال آنها امروز مقابل تیم ملی ایران کار سختی در پیش دارند.

گروه B

مسابقات این گروه از ساعت 14:30 آغاز می‌شود. در این مسابقه تیم ملی کره جنوبی در ورزشگاه جام جهانی سئول مقابل تیم ملی فلسطین قرار می‌گیرد. کره جنوبی بعد از ناکامی در جام ملت‌ها با یورگن کلینزمن، کار را به یک چهره سرشناس داخلی به نام هونگ میونگ بو سپرده است. سرمربی کره جنوبی خودش با 136 بازی ملی رکورد بیشترین بازی را برای کره جنوبی دارد. در سوی مقابل فلسطین همچنان مکرم دابوب را به عنوان سرمربی روی نیمکت دارد. 

در بازی دوم این گروه عراق از ساعت 19:30 در ورزشگاه بین المللی بصره با تیم ملی عمان روبرو می‌شود. هدایت عراق بر عهده خسوس کاساس است که در جام ملت‌ها مربی این تیم بود. عمان هم بعد از این که با برانکو ایوانکوویچ قطع همکاری کرد یاروسلاو سیلهاوی سرمربی اهل جمهوری چک را به عنوان سرمربی جدید معرفی کرد.

در بازی سوم این گروه که دیرهنگام‌ترین بازی امروز است تیم‌های اردن و کویت با هم مسابقه می‌دهند. این بازی از ساعت 21:30 در ورزشگاه بین‌المللی امان پایتخت اردن برگزار خواهد شد. اردن بعد از این که در جام ملت‌های آسیا 2023 شگفتی ساز شد و به نایب قهرمانی رسید با حسین عموتا برای ادامه همکاری به توافق نرسید و حالا جمال سلامی مراکشی را به عنوان سرمربی در اختیار دارد. کویت هم پس از سال‌ها دوباره به این مرحله از مسابقات رسیده است. سرمربیگری این تیم هم بر عهده خوان آنتونیو پیتزی سرمربی مشهور آرژانتینی است.

گروه C

به عقیده خیلی‌ها لقب گروه مرگ برازنده این گروه است. اولین مسابقه امروز را هم دو تیم از این گروه برگزار خواهند کرد. از ساعت 13:40 تیم ملی استرالیا در ورزشگاه روبینا شهر گلد کواست مقابل تیم ملی بحرین خواهد ایستاد. سرمربی استرالیا همچنان گراهام آرنولد است. بحرین بعد از ناکامی در جام ملت‌های آسیا که با هدایت خوان آنتونیو پیتزی رخ داد نیمکتش را به دراگان تالاژیچ کروات سپرده است. بحرین در اوایل سال 2024 و  قبل از شروع جام ملت‌ها در یک بازی دوستانه با دو گل به استرالیا باخته بود.

در بازی دوم از ساعت 14:05 تیم ملی ژاپن در یکی از حساس‌ترین بازی‌های امروز با تیم ملی چین روبرو خواهد شد. ژاپن حتی بعد از ناکامی در جام ملت‌های آسیا 2023 و حذف با شکست در مقابل تیم ملی ایران هم دست به تغییر روی نیمکت نزد و هاجیمه موریاسو هنوز سرمربی این تیم است. اما تیم ملی چین بعد از نتایج ضعیفی که با الکساندر یانکوویچ در جام ملت‌ها گرفت برانکو ایوانکووویچ را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. چین مدت‌هاست از سطح اول قاره آسیا فاصله گرفته است اما امیدوار است با برانکو به روزهای خوبش برگردد. البته که آنها در بازی اول کار بسیار سختی در پیش دارد. چرا که بازی با ژاپنِ قدرتمند در ورزشگاه سایتاما کار بسیار دشواری است.

در بازی سوم هم عربستان در ورزشگاه ملک عبدالله شهر جده از ساعت 21:30 میزبان تیم ملی اندونزی است. عربستان هنوز با روبرتو مانچینی به مسیرش ادامه می‌دهد و ناکامی در جام ملت‌های آسیا بهانه‌ای برای قطع همکاری با او نشده است. پروژه سعودی‌ها با او طولانی‌تر از این حرف‌هاست. این تیم در روز اول مسابقات انتخابی جام جهانی کار چندان سختی در پیش ندارد. سرمربی اندونزی از سال 2020 تائه یونگ شین از کره جنوبی است.