تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3769778
شناسه : 3769778
تاریخ :
داستان عجیب یک زیارتگاه با انبوهی از آب معدنی اقتصاد ایران: زیارتگاه کوچکی در امتداد مسیر پرپیچ و خم کوهستانی گاتا در منطقه لداخ (شمالی‌ترین نقطه هند در مجاورت پاکستان) وجود دارد که به داشتن تعداد بالایی از بطری‌های آب برای سیراب کردن روح تشنه معروف شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرآنلاین: افرادی که در مسابقات دوچرخه و موتورسواری تورهای «ترنس-هیمالایا»-رشته کوهی در چین به موازات رشته کوه اصلی هیمالیا، شرکت کرده و از مسیر پرپیچ و خم گاتا عبور می‌کنند معمولا از دیدن انبوهی از بطری‌های پلاستیکی آب در اطراف مکانی شبیه معبد یا زیارتگاه متعجب می‌شوند. برخی از این افراد این وضعیت را نتیجه آلودگی ناشی از عبور و مرور روزافزون گردشگرها در این منطقه می‌دانند. اما این وضعیت در این ناکجاآباد توضیح جالب‌تری دارد.

بسیاری از افرادی که در تلاش‌اند تا از مسیر گاتا عبور کنند، این بطری‌های آب را برای سیراب کردن روح تشنه معبد یا زیارتگاه گاتا پیشکش می‌کنند. در اینجا دهه‌ها قبل، مردی بر اثر سرما و تشنگی جان خود را از دست داده است و مردم این منطقه بر این باورند، روح تشنه او در این جاده سرگردان است. برخی از مردم بر این باورند اگر بدون گذاشتن بطری آب در این منطقه از آنجا بگذرند و روح آن مرد را ناراحت کنند، در سفرشان در این جاده پرپیچ و خم بدشانسی می‌آورند.

داستان عجیب یک زیارتگاه با انبوهی از آب معدنی

درواقع سال ۱۹۹۹ میلادی، راننده‌ کامیونی به همراه دستیارش در زمستان پربرف جاده گاتا گرفتار می‌شوند و وقتی راننده برای آوردن کمک به روستاهای اطراف می‌رود، کولاک شدیدتر شده و تا سه روز نمی‌تواند به محل بازگردد. راننده و چند نفر که برای رهایی کامیون از انبوه برف به جاده گاتا می‌آیند، دستیار راننده را می‌بینند که بر اثر تشنگی و سرما مرده است. از همان زمان به‌ بعد، محلی‌ها هرازگاهی صدای ناله‌ کسی که آب می‌خواهد را می‌شنوند و او را در غباری از مه می‌بینند. اما به محض اینکه می‌خواهند به او آب بدهند، او ناپدید می‌شود. به همین دلیل آنها این زیارتگاه موقتی در جاده گاتا، در نقطه‌ای که مرد جان باخته، را درست می‌کنند و از این طریق به مرد تشنه آب هدیه می‌دهند تا سفرشان در این جاده بی‌خطر باشد.