تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3769706
شناسه : 3769706
تاریخ :
خداحافظی مجری‌های افسانه‌ای؛ «گرند تور» با مجری‌های جدید به کارش ادامه می‌دهد اقتصاد ایران: ریچارد هموند، یکی از سه مجری محبوب برنامه‌ی گرند تور، درباره‌ی آینده‌ی این مجموعه پس از جدایی آن‌‌ها صحبت کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گرند تور، برنامه‌ی خودرویی محبوب آمازون پرایم، در آستانه‌ی تحولی بزرگ قرار دارد. آخرین قسمت این برنامه با حضور مجریان اصلی آن، جرمی کلارکسون، ریچارد هموند و جیمز می، در تاریخ ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور) پخش خواهد شد و بر همکاری ۲۲ ساله‌ی آن‌ها از زمان تخت گاز (Top Gear) تا گرندتور پایان خواهد داد؛ اما آمازون تأیید کرده است که گرند تور با مجریان جدید ادامه خواهد یافت و فصلی تازه برای این مجموعه‌ی محبوب آغاز می‌شود.

در مصاحبه‌ای با نشریه‌ی بریتانیایی مترو، ریچارد هموند تأیید کرد که آمازون قصد دارد گرند تور را با وجود خروج مجریان معروف آن زنده نگه دارد. هموند گفت: «گرند تور ادامه دارد. ما به‌عنوان مجری کنار می‌رویم؛ اما پرایم به آن ادامه خواهد داد. بی‌صبرانه منتظرم تا در صندلی خودم بنشینم و ببینم کس دیگری این کار را انجام می‌دهد.»

سه مرد در کنار خودروهای خود درحال تماشای غروب آفتاب
قسمت آخر گرند تور با مجریان اصلیش با عنوان One For The Road سیزدهم سپتامبر بخش می‌شود

هموند از این موضوع اطلاعی ندارد که چه کسانی قرار است جای او و کلارکسون و می را پر کنند؛ اما او بر اهمیت اشتیاق‌ داشتن مجریان جدید تأکید می‌کند. هموند گفت: «اگر هر برنامه‌ای می‌سازید که در قلب خود موضوعی دارد (خواه آشپزی، رقص یا ماشین‌)، مجریان، اصلی‌ترین سازندگان آن‌‌، باید آن اشتیاق را در دل خود داشته باشند.»

هموند اشاره کرد همین علاقه‌مندی بود که باعث جذابیت گرند تور برای کسانی شد که حتی به خودرو علاقه‌مند نبودند: «هیچ‌وقت لازم نبود که خوره‌ی ماشین باشید تا برنامه‌ی ما را ببینید. افراد زیادی که خوره‌ی ماشین نبودند، نیز برنامه را تماشا می‌کردند؛ اما مهم این بود که ما خوره‌ی ماشین بودیم.»

سه مجری گرندتور در کنار خودروهای خود در آفریقا
مجریان فعلی گرند تور هنگام ضبط قسمت تازه‌ی گرندتور
سه مجری گرندتور ایستاده در کنار هم
مجریان فعلی گرند تور هنگام ضبط قسمت تازه‌ی گرندتور

هم‌زمان با کناررفتن مجریان اصلی، هموند درباره‌ی این تغییر تأمل کرد و گفت که جهت‌گیری نسخه‌ی جدید گرند تور اکنون در دستان دیگران است. او افزود: «این تصمیم برعهده‌ی کسانی است که برنامه را می‌سازند.»

هموند تمایل خود را برای ارائه‌ی مشاوره در‌صورت نیاز اعلام کرد: «همیشه آماده‌ایم که اگر بخواهند با ما صحبت کنند، صحبت کنیم؛ ولی این دیگر وظیفه‌ی ما نیست که برنامه را شکل دهیم. ما کناره می‌گیریم. برنامه‌ای را ساختیم که ساختیم.»

سه خودرو قدیمی در کنار هم در حال حرکت در بیابان
نمایی از تیزر قسمت آخر گرند تور با مجریان فعلی که در زیمباوه جریان دارد
Prime Video

هموند برای توصیف شیمی خاص تیم اصلی، تشبیه دلنشینی به‌کار برد. او افزود: «مثل این است که کفش یا ژاکت قدیمی مورد‌علاقه‌ دارید که وقتی آن را می‌پوشید، فقط به شما می‌آید. آن برنامه چیزی بود که وقتی ما سه نفر را کنار‌هم قرار می‌دادید و تیم فوق‌العاده‌ای دورمان جمع بود، به‌دست می‌آوردید.» با‌این‌حال، او درباره‌ی آینده‌ی گرند تور با مجریان جدید ابراز خوش‌بینی کرد: «تیمی متفاوت برنامه‌ای متفاوت خواهند ساخت و برنامه‌ای که مناسب آن‌ها باشد، طراحی خواهند کرد.»

سه مجری گرندتور در کنار هم
همکاری کلارکسون و هموند و می ۲۲ سال پیش و با مجموعه‌ی Top Gear آغاز شد و با گرند تور ادامه یافت

هم‌زمان با نزدیک‌شدن به پخش آخرین قسمت با نام One For The Road، هموند این قسمت را به‌عنوان وداعی صمیمانه و خالصانه توصیف کرد. او از تهیه‌کننده، اندی ویلمن، تمجید کرد که قسمتی ساخته است که به‌عنوان تشکر واقعی از طرفداران عمل می‌کند.

جرمی کلارکسون در کنار جیمز می
سه مجری گرندتور در کنار هم
مقالات مرتبط:
  • تصادف شدید ریچارد هموند هنگام فیلمبرداری گرندتور
  • درآمد ۱۰ میلیون دلاری کلارکسون، هموند و جیمز می

هموند گفت: «انتظار انفجارها و تصادف‌های بزرگ را نداشته باشید. واقعاً خیلی ساده است. این قسمت قدردانی صمیمانه از شماست که به ما امکان دادید تا دو دهه‌ی فوق‌العاده‌ را باهم سپری کنیم.» او افزود: «این واقعاً مثل تشکر واقعی است. از دل برآمده است و امیدوارم مردم آن را به همین شکل بپذیرند.»

با نگاهی به آینده، هموند ابراز امیدواری کرد که تماشاگران به دنبال‌کردن گرند تور با مجریان جدید ادامه دهند؛ حتی اگر او و همکارانش به‌سمت پروژه‌های دیگر بروند. هموند با اینکه دیگر بخشی از برنامه نیست، همچنان به علاقه‌اش به خودرو پایبند است و قصد دارد ماجراجویی‌های خودرویی خود را البته خارج از دنیای تلویزیون ادامه دهد.