تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3769684
شناسه : 3769684
تاریخ :
تمامی عبادات راهی برای تقرب به امام و خداوند هستند اقتصاد ایران: قم- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تمامی عبادات راهی برای تقرب به امام و خداوند هستند و در حقیقت امام، سبیل الله و وجه الله است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمد مهدی میرباقری شامگاه چهارشنبه در مراسم عزاداری شام شهادت امام رضا (ع) حرم بانوی کرامت اظهار کرد: امام از آنچه که فکر می‌کنیم به ما نزدیک تر است و به ما احاطه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: فردی به امام رضا (ع) گفت که برای ما هم دعا کنید و حضرت در پاسخ وی گفتند، ما همیشه برای شما دعا می‌کنیم، بنابراین امام همیشه به فکر ما و شاهد اعمال ما هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت ابراز کرد: باید راحل الی الله باشیم، کسی که از تعلقاتش بگذرد، به خدا نزدیک تر است و کسی که قصد امام می‌کند، باید قرارهایش را نو کند، چراکه امام ما را به خدا می‌رساند.

وی ادامه داد: انسانی که می‌خواهد به سمت امام حرکت کند، باید راحل باشد و اگر کوچ کرد و از تعلقاتش گذشت، در دامن امام خواهد بود ضمن اینکه این بیان امام رضا علیه السلام است.

آیت الله میرباقری تصریح کرد: نقل شده که امام آن خورشیدی است طلوع کرده و عالم را روشن می‌کند، ضمن اینکه امام در افق عالم است و دست و چشمی امام را شکار نمی‌کند و نوری همچون خورشید است که به همه می‌تابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در روایات آمده است که امام ابر بارنده است و انسان را زنده می‌کند و آدمی که قلبش مرده باشد، اگر باران رحمت امام ببارد، زنده خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: امام ما را در بر گرفته است و اگر به روی امام بیاییم، همراه امام هستیم ضمن اینکه باید از همه قوا و تعلقات خود بگذریم.

وی اذعان کرد: درها به روی کسی که قصد امام می‌کند، گشوده می‌شود و وارد وادی توحید خواهد شد و هر قدمش در راه خدا خواهد بود و هر قدم به اندازه حج به قرب امام و خدا می‌رسید.

آیت الله میرباقری افزود: تمام عبادات راهی برای تقرب به امام و خداوند هستند و از طریق امام به خدا نزدیک می‌شویم، چراکه امام سبیل الله و وجه الله است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امام وجه الله است و به هر جا که بنگریم وی آنجاست، فقط کافیست به آسمان نگاه کنیم و سلامی به اهل بیت بدهیم و انسان اگر مقصدش امام باشد، همین امر او را کفایت می‌کند و به اندازه یک حج رشد خواهد کرد.

سخنران حرم بانوی کرامت تصریح کرد: زیارت خیرات بسیار و تشوق دارد و راهی برای قرب و رشد روحانی است که به سوی خداوند قرار می‌کنید.

آیت الله میرباقری خاطرنشان کرد: نیت همان اراده است و انسان نباید در این امر کوتاهی کند، انسان گاهی نمی‌تواند کاری را انجام دهد ولی آن کار با نیت محقق خواهد شد.