تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3769674
شناسه : 3769674
تاریخ :
سیستان و بلوچستان در حوزه های صنعت، معدن و تجارت بی نظیر است اقتصاد ایران: زاهدان_ استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: این استان در حوزه های صنعت، معدن و تجارت با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل‌هایی که دارد، واقعا در کشور بی نظیر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی شامگاه امروز چهارشنبه، در نشست فعالین اقتصادی سیستان و بلوچستان و شورای هم‌خانواده که با حضور با وزیر صنعت، معدن ‌و تجارت در سالن ولایت استانداری در حال برگزاری است، افزود: این خطه پهناور، با ظرفیت، پتانسیل و ویژگی‌های خاصی که دارد، در حوزه صنعت معدن و تجارت واقعاً در سطح کشور بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان، استانی با وسعت ۱۸۲ هزار کیلومتر مربع و دارای هزار و ۶۳۰ کیلومتر مرز تجاری، در حال حاضر ارتباط تجاری خوبی با کشورهای همسایه از جمله عمان، پاکستان، افغانستان،کشورهای آفریقایی و عربی و غیره داریم.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان، بیان کرد: در سنوات اخیر، حوزه‌های مختلفی را در عرصه اقتصادی فعال کردیم، در اقتصاد دریا اقدامات خوبی در سواحل مکران انجام شده، اقتصاد کشاورزی نیز به دلیل اینکه امنیت غذایی کشور در راس امورات هست مورد تاکید قرار گرفته است.

محمد کرمی اضافه کرد: در حوزه های اقتصاد معادن هم به علت وجود بی‌نظیر معادن، اقتصاد گردشگری با توجه به ظرفیت ها، اقتصاد شهری، اقتصاد تجارت و غیره، همه توان را پای کار آورده ایم و روند به خوبی در حال گسترش است.

وی اظهار کرد: پایه صادرات در مناطق آزاد استان بر اساس تولیدات بومی است،در حوزه تجارت نیز باید کار برای مرزنشینان تسهیل شود تا آنان از مرز ارتزاق کنند و این موضوع بسیار مهم است.

استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به وزیر صمت، ابراز امیدواری کرد: تجارت فعال و کلان با محوریت مرزنشینی و دستوراتی که شما به عنوان وزیر صنعت معدن و تجارت داده‌اید که امیدواریم این روند توسعه یابد و پیگیری لازم صورت پذیرد.

وی گفت: در حوزه صنایع، کارخانه‌های سیمان، پتروشیمی‌ها و غیره نیز موضوعات مهمی هستند که با محوریت حوزه صنایع شرکت‌های دانش بنیان و کارخانه‌های فرآوری باید در دستور کار قرار گیرد و در این راستا، از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت های دانش بنیان های آنان در این عرصه بهره گیری شود، تمام تلاش ما این هست که سیستان و بلوچستان، یک استان صنعتی و تجاری با توجه به شرایط ویژه و خوبی دارد، شود.