تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3769669
شناسه : 3769669
تاریخ :
یورش صدها صهیونیست افراطی به مسجدالاقصی اقتصاد ایران: اداره اوقاف اسلامی در قدس از یورش صدها صهیونیست افراطی تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم اشغالگر به مسجدالاقصی خبر داده و اعلام کرد که این یورش‌ها در چند ماه گذشته گسترش یافته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع فلسطینی از یورش صدها شهرک نشین افراطی صهیونیست به مسجد الاقصی در صبح امروز چهارشنبه خبر دادند.

یکی از مسئولان اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی امروز اعلام کرد که که بیش از 300 شهرک نشین افراطی صهیونیست به مسجد الاقصی یورش برده‌اند و نیروهای پلیس رژیم اشغالگر از نزدیک شدن نگهبانان مسجد الاقصی به مسیر یورش شهرک نشینان جلوگیری کردند.

این مسئول اداره اوقاف اسلامی در قدس تاکید کرد که یورش و تجاوزات شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی دیگر محدود به مناسبت‌های مذهبی نبوده و آنها در هر زمان به این مکان مقدس یورش می‌آورند.

از طرف دیگر شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی اعلام کرد که یورش‌های صهیونیست‌ها به این مکان مقدس، همچنان در حال افزایش است و این یک تجاوز آشکار و تحریک احساسات مسلمانان است.

شیخ صبری افزود که ادعاهای ایتمار بن گویر، وزیر فاشیست رژیم صهیونیستی دروغ و باطل بوده و هدف از این یورش‌ها سیطره صهیونیست‌ها بر مسجد الاقصی است.

وی تاکید کرد که احزاب راست افراطی کابینه رژیم صهیونیستی، زمان کنونی را برای حمله به مسجد الاقصی مناسب می‌دانند و این حملات همزمان با تعطیلات یهودیان بوده و اسرائیلی‌ها از این موضوع برای متقاعد کردن یهودیان جهت آمدن به فلسطین اشغالی سوء استفاده می‌کنند.

ایتمار بن گویر پیش از این گفته بود که قصد دارد یک کنیسه یهودی در مسجد الاقصی تاسیس کند و یهودیان برای اجرای مراسم‌های خود به آنجا بیایند.

در همین زمینه و در سایه تشدید یورش‌ها و اقدامات تحریک آمیز شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست علیه مسجدالاقصی و محدود کردن ورود نمازگزاران فلسطینی به آن، جنبش حماس فلسطین اخیرا در یک بیانیه مطبوعاتی نسبت به خطر تشدید توطئه‌ها و تجاوزات اشغالگران در قدس و مسجدالاقصی هشدار داد و تاکید کرد که تجاوز صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی در چارچوب تلاش آنها برای یهودی سازی شهر قدس و اماکن مقدس آن به ویژه مسجد الاقصی صورت می‌گیرد.

شورای اوقاف و مقدسات اسلامی در قدس اشغالی نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به توطئه‌های بن گویر، وزیر فاشیست کابینه رژیم اشغالگر برای تغییر وضعیت موجود در مسجدالاقصی هشدار داد.

شورای اوقاف و مقدسات اسلامی در قدس اشغالی اعلام کرد که این شورا با دقت آنچه که اخیرا در رسانه‌ها درباره توطئه بن گویر برای تغییر وضعیت مسجدالاقصی منتشر شده است را دنبال می‌کند. این تحرکات افراطی اشغالگران، نقض آشکار و تعرض به ابتدایی ترین حقوق تاریخی و مذهبی مسلمانان در مسجدالاقصی است. ما نسبت به فراخوان‌های تحریک‌آمیز و برنامه‌های کثیف و غیرمسئولانه دشمن که ما و منطقه را به سمت تشدید تنش‌ها سوق می‌دهد، هشدار می‌دهیم.

انتهای پیام/