تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3769667
شناسه : 3769667
تاریخ :
حماس: صهیونیست‌ها به دنبال قتل عامدانه اسرای فلسطینی هستند اقتصاد ایران: جنبش حماس با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر با انواع شکنجه‌های غیرانسانی و غیرقانونی علیه اسرای فلسطینی به دنبال قتل عامدانه آنهاست، از سازمان‌های جهانی خواست تا مسئولیت خود را در قبال این اسرا بر عهده گرفته و جنایات اسرائیل را متوقف کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تشدید شکنجه‌های صهیونیست‌ها علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای نسبت به سیاست‌های جنایتکارانه این رژیم برای قتل اسرای فلسطینی هشدار داده و اعلام کرد: شیوع گسترده انواع بیماری‌های واگیردار میان اسرای فلسطینی در زندان‌های دشمن اشغالگر و تصمیم اداره زندان‌های این رژیم در زندان ریمون و نفحه برای جلوگیری از دیدار اسرا با وکیلان، دلیل جدیدی بر میزان فاجعه بار بودن شرایطی است که اسرای فلسطینی در آن قرار دارند.

حماس افزود: این وضعیت فاجعه بار اسرای فلسطینی همزمان با ادامه آزار و اذیت‌ها علیه این اسرا و محرومیت آنها از ابتدایی‌ترین حقوق بشردوستانه است که همه قوانین و مقررات جهانی این حقوق را تضمین می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: شکنجه‌هایی که اسرای فلسطینی در معرض آن قرار می‌گیرند، مانند جلوگیری از ملاقات، محرومیت از غذا و آب و خواب، سهل انگاری عامدانه پزشکی و شکنجه و سرکوب که منجر به شهادت تعدادی از این اسرا شده است، نشان می‌دهد که رژیم اشغالگر سیاست قتل عامدانه آنها را در پیش گرفته؛ سیاستی که نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد و رژیم اشغالگر باید عواقب جنایت‌هایی که مرتکب می‌شود را بپذیرد.

حماس در ادامه از سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری خواست تا مسئولیت خود را در قبال شکنجه‌هایی که اسرای فلسطینی در داخل زندان‌های رژیم اشغالگر متحمل می‌شوند، به ویژه طبق کنوانسیون ژنو درباره اسیران جنگی بر عهده بگیرند.

این جنبش همچنین از ملت فلسطین در همه گروه‌ها خواست‌ها اقدامات خود را در حمایت از اسرا تشدید کنند و تاکید کرد که ما هیچ گزینه‌ای جز تقابل با دشمن به منظور بازداشتن آن از ادامه جنایات و تجاوزات علیه اسرای قهرمانمان نداریم.

انتهای پیام/