تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3769663
شناسه : 3769663
تاریخ :
مسن ترین زائر پیاده امام رضا ۸۵ ساله و کوچک‌ترین یک ساله بود اقتصاد ایران: مشهد- سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: مسن‌ترین زائر پیاده پیرمردی ۸۵ ساله از مراغه و کوچک‌ترین زائر، طفلی یک ساله از سبزوار به همراه پدر و مادرش بودند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین رضایی در آخرین گزارش مربوط به ورود زائران پیاده امام رضا (ع) به مشهد اظهار کرد: از دوشنبه هفته گذشته ۴۵۱ هزار و ۴۵۳ زائر پیاده وارد مشهد شدند که ۵۷ درصد از آنان مرد و بقیه زن بودند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: مسن‌ترین زائر پیاده امسال دهه پایانی ماه صفر، پیرمردی ۸۵ ساله از شهرستان مراغه و کوچک‌ترین زائر، طفلی یک ساله از سبزوار به همراه پدر و مادرش بودند.

وی اظهار کرد: جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) از ۲۰ تیرماه فعالیت خود را برای خدمت رسانی به زائران پیاده امام رضا (ع) در ۱۴ حوزه آغاز کرد و ۲۵ هزار خادم در آن مشغول فعالیت شدند.

رضایی گفت: ۳۰۰ محل برای اسکان ۸۰ هزار و ۸۰۳ زائر پیاده با همکاری اداره‌های آموزش و پرورش، هیأت مذهبی جواد الائمه (ع) اداره کل ورزش و جوانان و مدیریت حج و زیارت تأمین شد و زائران به مدت سه روز از خدمات رفاهی، درمانی و اسکان رایگان برخوردار شدند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) افزود: در حوزه خدمات جاده‌ای در همه محورهای ارتباطی منتهی به مشهد ۳۶۷ ایستگاه صلواتی مستقر شد که با احتساب ایستگاه‌های صلواتی دیگر استان‌ها به ۵۶۷ ایستگاه فعال رسید.

وی ادامه داد: بزرگترین ایستگاه صلواتی در جاده‌های نیشابور، قوچان، شاهچراغ شیراز و کوچک‌ترین ایستگاه توسط یک خانواده روستایی در مسیر فریمان دایر شد.

رضایی گفت: در حوزه خدمات درمانی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، هلال احمر، بیمارستان‌های خیریه با بیش از یک میلیارد ریال هزینه دارویی به زائران پیاده خدمات ارائه دادند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) اعزام ۴۰۰ زن و مرد مبلغ به محل‌های اسکان و ایستگاه‌های صلواتی و همراهی بیش از ۳۰۰ روحانی در کاروان‌ها را از خدمات فرهنگی به زائران پیاده برشمرد.

وی اضافه کرد: در حوزه مشارکت‌های مردمی بیش از هزار و ۱۰۰ نیکوکار با صرف هزینه چند ۱۰ میلیاردی در حوزه خدمات رفاهی و اسکان جاده‌ای به زائران پیاده خدمات ارائه دادند.

رضایی گفت: با همکاری شرکت اتوبوس رانی برای زائرانی که موفق نشده بودند برای بازگشت به شهرهایشان بلیت تهیه کنند ۱۰۰ دستگاه اتوبوس فراهم شد و سه هزار نفر با قطار به شهرهای خود بازگشتند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) افزود: ارائه خدمات به زائران پیاده امام رضا (ع) با همکاری بخش‌های حاکمیتی و با مشارکت ستاد مرکزی سفر، استانداری، فرمانداری مشهد و سایر فرمانداران استان، پلیس راهور و ناجا و پلیس راه، آتش نشانی، اداره میراث فرهنگی و اداره راه و ترابری خراسان رضوی انجام گرفت.