تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3769661
شناسه : 3769661
تاریخ :
تغییر ساختار گسترده در انتظار دولت اوکراین اقتصاد ایران: بعد از کناره گیری حداقل ۶ عضو بلند پایه دولت اوکراین، رئیس فراکسیون حزب حاکم در پارلمان این کشور از بازسازی گسترده دولت و عزل و نصب‌ها طی امروز و فردا خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ماه جولای، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از تغییر ساختار دولت خبر داد. حالا رئیس فراکسیون پارلمانی حزب حاکم خبر داده است که امروز (چهارشنبه) ظاهرا روز اخراج کارکنان است و باید اعلام شود چه کسانی باید بروند.

حداقل 6 مقام دولت اوکراین از جمله اعضای کابینه استعفای خود را اعلام کرده‌اند. دیوید آراخامیا، رهبر فراکسیون حزب حاکم اوکراین در سرویس آنلاین تلگرام گفت: همانطور که وعده داده شده بود، انتظار می‌رود که در این هفته یک تغییر ساختار بزرگ دولت انجام شود. بر این اساس "بیش از 50 درصد" اعضای دولت باید جایگزین شوند.

نمایندگان دولتی که شب گذشته استعفای خود را اعلام کردند شامل وزرای صنایع راهبردی، دادگستری و حفاظت محیط زیست بودند. علاوه بر این، ویتالی کوال، رئیس صندوق ثروت دولتی، و همچنین معاونان رئیس جمهور اوکراین ایرینا ورشچوک و اولگا استفانیشینا استعفا دادند.

ورشچوک مسئول مسائل مربوط به پناهندگان است و استفانیشینا مسئول ادغام اوکراین در اروپا است. بر اساس گزارش ها، وی باید سمت دیگری در دولت بگیرد.

لیست کامل عزل و نصب ها در جلسه فراکسیون پارلمانی در روز چهارشنبه اعلام خواهد شد. آراخامیا اعلام کرد: روز عزل و فردای آن روز انتصابات خواهیم داشت.

پیش از این مشخص شده بود که "ولادیمیر کودریتسکی"، رئیس اپراتور شبکه برق Ukrenerho، نیز توسط هیئت مدیره این شرکت دولتی برکنار شده است. کودریتسکی از سال 2020 ریاست اوکرنرهو را بر عهده داشته است. با این حال، اخیراً به اقدامات حفاظتی ناکافی از پست های کشور در برابر حملات موشکی و پهپادی روسی متهم شد. از زمان حمله گسترده به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در آغاز هفته گذشته، اوکراین دوباره با قطعی غیرمنتظره برق به مدت چند ساعت به دلیل کسری برق مواجه شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین قبلاً در ماه جولای از تغییر ساختار دولت خبر داده بود. پنج وزارتخانه در حال حاضر توسط وزرای اجرایی اداره می شوند. از زمان شروع جنگ در حدود دو سال و نیم پیش، زلنسکی بارها دولت خود را بازسازی کرده است. وی در سپتامبر گذشته وزیر دفاع خود را پس از یک سری رسوایی های فساد اخراج کرد. زلنسکی همچنین اخیرا اخیراً پس از چندین شکست در میدان جنگ، رئیس ارتش خود را جایگزین کرد.

به این ترتیب پس از استعفای چندین وزیر، اوکراین جنگ زده با تغییرات اساسی در دولت مواجه است. روسلان استفانتچوک، رئیس پارلمان اوکراین در فیس بوک نوشت، درخواست استعفاها در جلسه بعدی پارلمان بررسی خواهد شد.

دیوید آراخامیا، رئیس فراکسیون حزب حاکم اوکراین از تغییرات بیشتر در کابینه خبر داد. به گفته وی، انتصابات جدید در بیش از نیمی از وزارتخانه ها وجود خواهد داشت. به گفته وی لیست نهایی در جلسه فراکسیون در روز چهارشنبه به اطلاع عموم خواهد رسید.

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین نیز پیشنهاد استعفا داده است. این را روسلان استفانچوک، رئیس پارلمان اوکراین اعلام کرد.

انتهای پیام/