تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3769652
شناسه : 3769652
تاریخ :
اقدام شنیع سفارت استرالیا نوعی نقض حاکمیت ملی است اقتصاد ایران: شیراز- نماینده ولی فقیه در فارس گفت: اقدام شنیع سفارت استرالیا در تهران به نوعی نقض حاکمیت ملی ما هم حساب می‌شود که ما از این جهت هم اعتراض‌های خودمان را داریم و این حرکات را محکوم می‌کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

آیت‌الله لطف‌اله دژکام در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی مبنی‌بر ترویج همجنس‌گرایی توسط سفیر استرالیا در ایران گفت: مسلماً از نگاه دینی به هر یک از ادیان جهان بنگریم خواهیم دید که بحث همجنس‌گرایی یک بحث شدید انحراف اخلاقی و ارزشی است که محکوم می‌شود.

وی با بیان اینکه همه ادیان این انحراف اخلاقی را محکوم می‌کنند، اظهار کرد: مسلمانان به صورت ویژه‌تر این رفتارها را محکوم می‌کنند و در فرهنگ ما این نوع رفتارها بسیار زشت و شنیع بوده و طبیعتاً محکوم است.

دژکام گفت: اما خوب است که ما متوجه باشیم این مسئله‌ای که پیش آمده از یک مبنایی در لیبرال دموکراسی نشئت می‌گیرد و ما این همه با نظام لیبرال دموکراسی مخالفت می‌کنیم و وقتی از ما دلیل این مخالفت را می‌پرسند برای این است که اگر ما این آزادی را بی حد و مرز کنیم هیچ ارزش اخلاقی باقی نمی‌ماند.

وی تاکید کرد: چراکه در این نظام هر انسانی هرگونه رفتار ددمنشانه‌ای بخواهد نشان بدهد نباید کسی مانعش شود و می‌گویند مقتضای آزادی همین است طبیعتاً اگر بشر به همچنین وضعی دچار بشود و این مسئله در جهان همان گونه که آنها دلشان می‌خواهد عالم‌گیر و همه گیر شود ما با یک افولی روبرو می‌شویم که نظیرش در تاریخ بشر همان قوم لوط است که خداوند در قرآن می‌فرماید عذاب نازل کرده و نابودشان کردیم.

امام جمعه شیراز گفت: انسانیت از این سقوط در دره تباهی و ددمنشی و مخالفت با ارزش‌ها خواهد افتاد و قاعدتاً بایستی یک جاهایی در دنیا مقاومت کنیم، الحمدلله ملت ما، کشور ما، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی ما در این جهت پرچمدار ارزش‌های انسانی بوده و هستند.

آیت‌الله دژکام افزود: حالا مسئله اینکه سفیر یک کشوری در کشور ما بخواهد چنین حرفی را بزند طبیعتاً به نوعی نقض حاکمیت ملی ما هم حساب می‌شود که ما از این جهت هم اعتراض‌های خودمان را داریم و این حرکات را محکوم می‌کنیم.

وی تاکید کرد: به لطف خداوند منطق حق و گویای ایرانیان و مسلمانان اینقدر اوج بگیرد که ما بتوانیم این انحراف زشت و سخیف را در سطح بین‌المللی هم کنترل کنیم و جلوی آن را بگیریم.

نماینده ولی فقیه در فارس در پایان گفت: هر انسانی پیر و جوان این رفتار شنیع را محکوم می‌کند، به نظر می‌آید که جوانان ما که افراد با ارزش هم بین آنها زیاد هستند باید خودشان در مرز تقابل تمدن‌ها آستین بالا بزنند و از ارزش‌های تمدنی خودشان دفاع کنند.