تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3769620
شناسه : 3769620
تاریخ :
فعالیت ۱۹۵ خادمیار رضوی برای محرومیت زدایی در آران و بیدگل اقتصاد ایران: کاشان - معاون اجتماعی دفتر خدمت رضوی آران و بیدگل گفت: ۱۹۵ خادمیار رضوی برای محرومیت زدایی در آران و بیدگل فعالیت می کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

عمران دلاوریان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این دفتر در طول سال و بخصوص در روزهای پایانی ماه صفر و ایام شهادت امام رضا (ع) اظهار داشت: ایستگاه صلواتی این دفتر با وسعت ۵۰ متر مربع در مشهد مقدس در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه در این موکب ۱۱۵ نفر مشغول خدمت به زائران رضوی هستند، ابراز داشت: این افراد متشکل از خادمیار، یاور و سفیر رضوی هستند که به صورت شیفت بندی فعالیت می‌کنند.

معاون اجتماعی دفتر خدمت رضوی آران و بیدگل با اشاره به اینکه از این بین ۱۰ نفر خادمیار هستند، تصریح کرد: دو نفر از این خادمیاران اهل شهرستان‌های خراسان رضوی بوده، پنج نفر یاور رسمی و ۷۰ نفر یاور غیررسمی و ۳۰ نفر از آنها سفیران رضوی هستند.

وی با اشاره به اینکه در این موکب با انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم از زائران رضوی پذیرایی می‌شود، گفت: روزانه تا حدود ۶۰۰ پرس انواع غذای متنوع گرم هم بین زائران رضوی در این موکب توزیع می‌شود.

دلاوریان یکی از اقدامات فرهنگی این موکب را ختم روزانه ۱۴ هزار صلوات دانست و افزود: خدماتی دیگر همانند کفاشی، تعمیر و واکس کفش نیز در این موکب به زائران رضوی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای برپایی این موکب هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، گفت: از این بین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای خدمات پذیرایی و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نیز برای انتقال خادمیاران بوده است که توسط خود آنها پرداخت شده است.

معاون اجتماعی دفتر خدمت رضوی آران و بیدگل با اشاره به اینکه ۱۹۵ خادمیار برای فعالیت‌های محرومیت زدایی در آران وبیدگل فعالیت دارند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۱۱ نفر زن و ۸۴ نفر مرد و دو یاور رسمی رضوی در ۱۱ کانون تخصصی به این منظور فعالیت می‌کنند.