تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3769603
شناسه : 3769603
تاریخ :
انجام بالغ بر ۲۷ هزار بازرسی از واحدهای صنفی وصنعتی استان مرکزی اقتصاد ایران: اراک- معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: امسال ۲۷۶۳۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و صنعتی این استان انجام شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، داود قاسمی اظهار کرد: ارزش ریالی تخلفات ناشی از واحدهای صنفی و صنعتی از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در پنج ماهه نخست امسال، ۲۷۶۳۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و صنعتی این استان انجام که در این راستا ۴۵۲۴ پرونده تعزیری تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه ارزش ریالی پرونده‌ها هم بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال است، افزود: از این تعداد بازرسی ۳۹۰۰ بازرسی از واحدهای نانوایی استان انجام شده و بالغ بر ۹۷۰ پرونده هم تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی گفت: بیشتر تخلفات واحدها در زمینه گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور صورت حساب بوده که در حوزه بازرسی واحدهای آرد و نان بیشتر پرونده‌ها مربوط به کم‌فروشی و تعطیلی‌های خودسرانه بعضی واحدهاست.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: آمارها نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر بازرسی ۵۰ درصد افزایش و از نظر تعداد پرونده‌ها ۲۹ درصد افزایش داشته است.

قاسمی گفت: در مدت پنج ماه گذشته بیش از هزار گزارش مردمی ثبت شده و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر نوع تخلف با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.