تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3769577
شناسه : 3769577
تاریخ :
لزوم احتیاط رانندگان در حاشیه مشهد/ حجم بالای تردد زائرین پیاده اقتصاد ایران: رییس پلیس ترافیک شهری گفت: شاهد حجم بالای تردد زائران پیاده در فاصله ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری حرم امام رضا (ع) هستیم که انتظار می‌رود رانندگان عزیز احتیاط بیشتر در ترددها داشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ ولی تویسرکانی رئیس پلیس ترافیک شهری با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری ماه صفر اظهار داشت: برابر روال همه ساله مراسم سوگواری و عزاداری ایام رحلت رسول اکرم حضرت محمد (ص) شهادت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت رضا (ع) به صورت ویژه در مشهد مقدس برگزار و شیفتگان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت به منظور شرکت در مراسم مذکور از اقصی نقاط ایران اسلامی و حتی سایر کشورهای اسلامی به مشهد عزیمت می‌نمایند. این مراسم با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود و برقراری تعامل با سایر سازمان‌ها در راستای انجام وظایف ذاتی و تدابیر ابلاغی با ایجاد بستر مناسب امنیتی انتظامی و شد آمدی نسبت به تأمین نظم و امنیت ترافیکی برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: در سال گذشته ۶ میلیون زائر وارد مشهد شدند که بیش از ۵۰۰ هزار زائر پیاده بوده امسال پیش بینی افزایش حداقل ۱۵ درصدی برای وسایل نقلیه و زائرین پیاده را داریم و از تمامی ظرفیت نیروهای ستاد و عملیاتی راهور خراسان رضوی برای ایجاد خدمات مناسب ترافیکی و تسهیل تردد استفاده شده است.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور فراجا تاکید کرد: زائرین عزیز از آوردن وسایل نقلیه به اطراف حرم خودداری کرده و از اتوبوس و تاکسی استفاده کنند.

سرهنگ تویسرکانی به رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد: بالاترین حجم تردد زائرانی که در حال پیاده روی به سمت حرم مطهر هستند در فاصله ۱۰ تا ۵ کیلومتری حرم می‌باشند لذا از رانندگان انتظار می‌رود رعایت حال عابرین را نمایند.

وی افزود: زائرین هنگام خروج از حرم بعد از نماز ظهر حتماً مدیریت نمایند تا به صورت تدریجی و با برنامه‌ریزی مناسب خارج شوند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور فراجا خاطرنشان کرد: در هر ۱۳ منطقه مشهد مقدس محدودیت ترافیکی اعمال خواهد شد که از طریق رسانه‌های استانی اطلاع رسانی شده است.