تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3769552
شناسه : 3769552
تاریخ :
مردم فوتبال هجومی دوست دارند/برخی کم لطفی کردند اقتصاد ایران: اصفهان - سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت:مردم فوتبال هجومی دوست دارند، نگرش من فوتبال هجومی بوده است و این رویکرد را حتی در استقلال اهواز و مس کرمان و گل گهر سیرجان پیش گرفتم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از ظهر چهارشنبه در کنفرانس خبری قبل از بازی با قرقیزستان اظهار کرد: از اصفهان خاطرات بسیار خوبی داشتم و از این میزبانی خوب از تیم ملی ممنونم.

وی افزود: مربی جدید قرقیزستان شناخت خوبی از این تیم دارد. قرقیزستان تیم بسیار سخت‌کوش و دونده است و لایه‌های دفاعی را به خوبی اجرا می‌کند، یکی از بهترین اردوهایی بود که تجربه کردیم زیرا بچه‌ها با انگیزه حضور پیدا کردند و کسانی که انتخاب شدند با تمام انگیزه حاضر شدند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص لیست تیم ملی گفت: هر لیست یک سری انتقادات دارد. سعی کردیم جوان‌گرایی کنیم و در اردوهای قبلی هم همین کار را کردیم و بازیکنانی را دعوت کردیم که انگیزه زیادی داشتند. تغییرات با شیب ملایم باشد و نتیجه گرا باشد تا جوانان آسیب نبینند.

وی اضافه کرد: اگر تغییرات رخ دهد و نتیجه نگیریم جوانان آسیب می‌بینند و امیدواریم با نتیجه. ما با آنالیز کامل و با ساعت‌ها بررسی همکاران من بازیکنان را انتخاب کردند. در تیم ملی به روی همه باز است و برای اردوی بعدی تغییرات داریم. برای من سن یک عدد است و هر کس آماده باشد دعوت می‌شود. اولویت اول من بازی خوب بعد نتیجه گیری و بعد جوان گرایی است.

قلعه نویی افزود: ما کار خودمان را می‌کنیم مشاوران خوبی داریم و اعتقاد داریم معصوم نیستیم و باید انتقاد را بپذیریم زیرا انتقادات باعث پیشرفت می‌شود. با برخی کسانی که علیه ما انتقاد می‌کنند مشاور ما هستند و به ما کمک می‌کنند. باید همه دست به دست هم دهیم که با بازی و نتایج خوب مردم را خوشحال کنیم.

وی ادامه داد: سیستم فوتبال بازی نمی‌کند بلکه نفر فوتبال بازی می‌کند. از روزی که فوتبال را شروع کردم نگرش من فوتبال تهاجمی بوده و این را آمار نشان می‌دهد و در این دوره هم گل‌های زده بالایی داریم. ما یک سیستم شناور هجومی ارائه می‌دهیم، بازی فردا هم یقیناً همین است و عواقب آن را هم دیدیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: مردم فوتبال هجومی دوست دارند، نگرش من فوتبال هجومی بوده است و این رویکرد را حتی در استقلال اهواز و مس کرمان و گل گهر سیرجان پیش گرفتم. در سیستم شناور فعلی مهدی (طارمی) را آزاد گذاشتیم تا حرکت کند.

وی تصریح کرد: دوره قبل جام جهانی با مساوی حذف می‌شدیم اما در این دوره ما دو بازی تشریفاتی داشتیم و این یعنی پیشرفت رخ داده است.

قلعه نویی در خصوص انگیزه بازیکنان گفت: من برای کافا به چند بازیکن پیشنهاد دادم که استراحت کنند اما همه دوست داشتند کمک کنند و اگر این انگیزه نباشد من برخورد می‌کنم. من دنبال آمار و ارقام نیستم و دنبال شاد کردن دل مردم هستم. علی دایی در آن بازی با بحرین بازی کرد و نشان داد که آدم بزرگ و بازیکن بزرگی است و مهدی طارمی هم چنین افرادی را الگو قرار می‌دهند.

وی در خصوص میزبانی اصفهان گفت: بعضی جاها کم لطفی شد و می‌توانستیم با شرایطی بهتری با جای بهتری بازی کنیم. از مسئولین استان و کارخانه ذوب آهن تشکر می‌کنم که جهادی کار کردند تا ورزشگاه آماده شود و این موضوع باعث شد بعد از ۲۰ سال ۶۰-۷۰ میلیارد بودجه جذب شد تا ورزشگاه بازسازی شود. با این شرایط باز هم مهمان اصفهان می‌شویم و امیدواریم از چمن به درستی محافظت شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطر نشان کرد: سپاهان قبل از من چند سال بود نتیجه نمی‌گرفت اما با سختی کار را جلو بردیم و الان هم مشکل داشتیم که فلان استان زمین نمی‌دهد. در ایران باید با هر شرایط کار را جلو برد که مردم را خوشحال کنیم.

وی تصریح کرد: در گذشته پاداش بازی شب بازی داده می‌شد اما الان شش تا هشت ماه طول می‌کشد و حتی چندین ماه است قسط کادر فنی عقب افتاده است اما این مهم نیست و ما می‌خواهیم کمک کنیم و به بازیکنان می‌گویم که خود را جای برخی بگذارید که شش ماه گوشت نخوردند و در این وضعیت که روزنه امیدی در بین مردم ایجاد شده است فشار نیاوریم.