تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3769545
شناسه : 3769545
تاریخ :
قاب درخشان تلسکوپ فضایی هابل از کهکشان مثلث اقتصاد ایران: «کهکشان مثلث» در عکس ثبت‌شده با «تلسکوپ فضایی هابل» با درخشش خودنمایی می‌کند و ستارگان بی‌شمار را به نمایش می‌گذارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایسنا: «کهکشان مثلث» در عکس ثبت‌شده با «تلسکوپ فضایی هابل» با درخشش خودنمایی می‌کند و ستارگان بی‌شمار را به نمایش می‌گذارد.

در عکس جدید «تلسکوپ فضایی هابل»، یک کهکشان نزدیک با تشکیل ستاره می‌درخشد.

به نقل از اسپیس، کهکشان مارپیچی «مسیه ۳۳»(M33) که با نام «کهکشان مثلث» نیز شناخته می‌شود، پس از کهکشان «آندرومدا»(Andromeda) و کهکشان راه شیری، سومین عضو بزرگ از گروه محلی کهکشان‌هاست. کهکشان مثلث با وسعت ۶۰ هزار سال نوری تقریبا نصف کهکشان راه شیری است.

بر اساس بیانیه ناسا، کهکشان مثلث که در فاصله نزدیک به سه میلیون سال نوری از زمین قرار دارد، به عنوان یک کهکشان محل تولد ستارگان در نظر گرفته می‌شود و ستارگان را با سرعت ۱۰ برابر بیشتر از کهکشان آندرومدا تشکیل می‌دهد.

مقامات ناسا گفتند: جالب است که بازوهای مارپیچی منظم کهکشان مثلث، تعامل کمی با سایر کهکشان‌ها نشان می‌دهند. بنابراین، تولد سریع ستارگان آن مانند بسیاری از کهکشان‌های دیگر، حاصل برخورد کهکشانی نیست.

قاب درخشان تلسکوپ فضایی هابل از کهکشان مثلث

در عوض، ستارگان جدید از مقدار زیادی غبار و گاز موجود در کهکشان متولد می‌شوند. برخورد بین ابرهای هیدروژنی یونیزه‌شده بزرگ موسوم به مناطق H-II، ستاره‌هایی را با جرم بالا ایجاد می‌کند که در تصویر جدید هابل قابل مشاهده هستند. ابرهای بزرگ مایل به قرمز در عکس هابل، حفره‌های هیدروژن یونیزه‌شده را نشان می‌دهند که همراه با جریان‌های تاریک گاز، به تشکیل سریع ستاره‌ در کهکشان کمک می‌کند.

مقامات ناسا گفتند: دانه‌دانه بودن تصویر در واقع ازدحام ستارگان بی‌شماری را نشان می‌دهد. کهکشان مثلث یکی از کمتر از ۱۰۰ کهکشان است که به اندازه کافی نزدیک هستند تا تلسکوپ‌هایی مانند هابل بتوانند ستارگان منفرد آنها را شناسایی کنند.