تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3769536
شناسه : 3769536
تاریخ :
ایلان ماسک دولت برزیل را تهدید به توقیف اموال کرد اقتصاد ایران: میلیاردر آمریکایی و مالک چندین شرکت بزرگ از جمله ایکس (توییتر سابق) و اسپیس ایکس، دولت برزیل را تهدید کرد که در صورت بازگردانده نشدن اموال شرکت‌هایش در این کشور، دارایی‌های این دولت را در ایالات متحده توقیف خواهد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مالک چندین شرکت بزرگ از جمله ایکس (توییتر سابق) و اسپیس ایکس، دولت برزیل را تهدید کرد که در صورت بازگردانده نشدن اموال شرکت‌هایش در این کشور دارایی‌های این دولت را در ایالات متحده توقیف خواهد کرد.

هفته گذشته، دیوان عالی فدرال برزیل دستور داد که فعالیت‌های شبکه اجتماعی ایکس «بلافاصله متوقف» شود و برای هر کسی که تلاش کند با استفاده از وی‌پی‌ان از این ممنوعیت عبور کند، جریمه‌ای به مبلغ 50 هزار رئال برزیل (8874 دلار) در روز در نظر گرفته شده است.

قاضی این پرونده به گوگل و اپل پنج روز فرصت داد تا ایکس را از فروشگاه‌های برنامه‌های خود حذف کنند. این حکم روز دوشنبه توسط هیئتی از قضات دیوان عالی فدرال تأیید شد.

همچنین، دادگاه برزیلی حساب‌های شرکت استارلینک، ارائه دهنده خدمات اینترنت ماهواره‌ای و زیرمجموعه اسپیس‌ایکس متعلق به ماسک را مسدود کرد تا پرداخت جریمه‌های اعمال شده برای عدم تعیین نماینده قانونی جدید برای ایکس در برزیل تضمین شود.

ماسک در شبکه اجتماعی خود یعنی ایکس نوشت: مگر اینکه دولت برزیل اموالی را که به طور غیرقانونی از ایکس و اسپیس‌ایکس توقیف کرده است را بازگرداند، وگرنه ما نیز به دنبال توقیف متقابل دارایی‌های این دولت خواهیم بود.

این میلیاردر با اشاره به سفر هوایی لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس جمهور برزیل، افزود: امیدوارم لولا از پرواز با هواپیمای تجاری لذت ببرد.

ماسک در پاسخ به توییت یک گزارش خبری درباره مصادره یک جت توسط دولت ایالات متحده که گفته می‌شود توسط نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا مورد استفاده قرار گرفته است، این اظهارات را مطرح کرد. این گزارش حاکی است که این هواپیمای جت تحریم‌های واشنگتن علیه کاراکاس را نقض کرده بود.

اختلاف شدید بین مقامات برزیلی و این کارآفرین آمریکایی از ماه آوریل آغاز شد، زمانی که الکساندر دی مورایس، قاضی دیوان عالی فدرال برزیل، به ایکس دستور داد تا حساب‌های متعلق به چندین هوادار ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور سابق، را حذف کند و آنها را «مبارزان دیجیتال» خواند که «اطلاعات نادرست» درباره خود و دادگاه منتشر می‌کنند.

این میلیاردر این درخواست را رد کرد و تأکید کرد که اجرای این دستور با قوانین برزیل مغایرت دارد. ماسک با اشاره به دستوراتی که به گفته وی شرکتش از اجرای آنها خودداری کرده است، برنامه‌هایی را برای تعلیق عملیات در این کشور اعلام کرد.

ماسک با اظهار نظر درباره توقیف حساب‌های استارلینک، به «اقدام کاملاً غیرقانونی» دولت برزیل که بدون هیچ گونه روند قانونی انجام شده است، اعتراض و تأکید کرد که ایکس و اسپیس‌ایکس «دو شرکت کاملاً متفاوت با سهامداران مختلف» هستند.

وی همچنین وعده داد که اگرچه حساب‌ها مسدود هستند، به مشتریان برزیلی این شرکت دسترسی رایگان به اینترنت ارائه دهد.

روز دوشنبه، رویترز به نقل از یک مقام ارشد دولتی گزارش داد که آناتل، رگولاتور مخابرات برزیل، ممکن است تحریم‌هایی را علیه استارلینک اعمال کند چرا که آن در حال حاضر تنها شرکتی است که از اجرای حکم عدم استفاده از شبکه ایکس خودداری کرده است.

آناتل هشدار داده است که مجوز فعالیت این شرکت در این کشور ممکن است لغو شود.

انتهای پیام/