تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3769526
شناسه : 3769526
تاریخ :
آذری‌ها در سالروز شهادت امام رضا (ع) به سوگ نشستند اقتصاد ایران: ارومیه – همزمان با روزهای پایانی ماه صفر و سالروز شهادت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا مناطق شهری و روستایی آذربایجان غربی با برپایی آئین‌های عزاداری غرق اندوه و ماتم شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: مردم مناطق مختلف استان از شب گذشته تا کنون با برپایی دستجات عزاداری در مساجد شهری و روستایی استان و برگزاری آئین‌های سوگواری در سوگ شهادت امام رضا (ع) اشک ماتم ریخته و مشغول عزاداری هستند.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی، ایستگاه‌های توزیع نذری در سطح خیابان‌ها و معابر اصلی فضای معنوی خاصی را به شهرهای استان بخشیده است که نشان می‌دهد عشق و ارادت خالصانه مردم به ائمه اطهار (ع) تمامی ندارد.

هم اکنون آئین‌های عزاداری در، تمامی مساجد شهری و روستایی در حال برگزاری است و مردم از اولین دقایق امروز چهارشنبه با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و آستانه امامزادگان آئین‌های عزای بزرگداشت سالروز شهادت امام هشتم شیعیان را برپا کردند.

آذری‌ها در سالروز شهادت امام رضا (ع) به سوگ نشستند

لزوم تبیین سیره رضوی و آشنایی با آموزه‌های مکتب رضوی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا (ع) در ارومیه بر لزوم تبیین سیره رضوی و آشنایی نسل جوان با آموزه‌های مکتب رضوی تاکید کرد. حجت الاسلام سید مهدی قریشی در ادامه با تشریح ویژگی‌های اخلاقی و سیره علمی و عملی آن امام همام بر لزوم بازنمایی فرهنگ رضوی در جامعه تاکید کرد.

وی ادامه داد: سیره و فرهنگ رضوی با توجه به وجود مرقد مطهر امام رضا (علیه السلام) در ایران اسلامی و بازتاب جلوه‌های تأثیر پذیرفته از آن، همواره سرمشق زندگی ایرانیان بوده است.

آذری‌ها در سالروز شهادت امام رضا (ع) به سوگ نشستند

عزاداری و پیاده روی حرم تا حرم زائران جامانده ازحرم رضوی در خوی

همچنین به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) پیاده روی و عزاداری از حرم تا حرم زائران جا مانده امام رضا (ع) در خوی برگزار شد.

در این مراسم راهپیمایی و پیاده روی هزاران زائر جا مانده حرم رضوی دیشب در رثای شهادت ثامن الحجج (ع)، مسیر بقعه امامزاده سید بهلول تا بقعه شیخ نوایی خوی به طول ۳ کیلومتر را پیاده روی و عزاداری کردند.

در این مراسم که با حضور جمعی از خادمان حرم رضوی و پرچم متبرک بارگاه امام هشتم برگزار شد دوستداران اهل بیت و جاماندگان از زیارت امام رضا در سالروز شهادتش، به یاد مظلومیت‌ها و مصائب آن امام همام سینه زنی کردند و اشک ماتم ریختند.

این آئین با برگزاری زیارت نامه حضرت امام رضا (ع) در مقابل بقعه شیخ نوایی پایان یافت. حضور خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان جلوه خاصی به این مراسم و راهپیمایی معنوی بخشیده بود.

آذری‌ها در سالروز شهادت امام رضا (ع) به سوگ نشستند
عزاداری مردم شهرهای مختلف در سالروز شهادت امام رضا (ع)

همچنین عزاداران تکابی نیز امروز در سالروز شهادت امام رضا (ع) بر سر و سینه زنان در سوگ شهادت آن امام رئوف نوای رضا رضا جان سر داده و دل‌های خویش را به گنبد طلایی حرمش گره زدند.

عزاداران تکابی مسیر مصلی بقیة الله الاعظم (عج) تا مسجد جامع شهرستان را معطر به یاد و نام امام غریبان آقا امام رضا (ع) کردند.
خادمان رضوی شهرستان نیز با برپایی ایستگاه صلواتی از عزاداران امام رضا (ع) پذیرایی کردند.

همزمان با سالروز شهادت ثامن الحجج امام مهربانی‌ها امام رضا (ع) مراسم عزاداری و سینه زنی در شهرستان مرزی پلدشت نیز برگزار شد.

مردم متدین و ولایتمدار شهرستان مرزی پلدشت به سوگ امام رضا (ع) نشستند و ناله و غم سر داده و با عزاداری و پخش نذری مراتب عشق و ارادت خود را به ولی نعمت ایران حضرت ثامن الحجج نشان دادند.