تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3769524
شناسه : 3769524
تاریخ :
معادن سیستان وبلوچستان به ارزش افزوده اقتصادی مطلوبی نرسیده اند اقتصاد ایران: نیمروز_ وزیر صمت گفت: معادن سیستان و بلوچستان با وجود فعالیت و اشتغال، به ارزش افزوده اقتصادی مطلوبی نرسیده اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اتابک ظهر امروز در حاشیه بازدید از روند فعالیت یک معدن مس در حوزه شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان، در جمع اصحاب رسانه، افزود: معادن این خطه پهناور، با وجود فعالیت خوب و اشتغال زایی صورت گرفته، به ارزش افزوده اقتصادی مطلوبی نرسیدند، بنابراین امیدوارم که ارزش افزوده معادن را با برنامه‌هایی که داریم، افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در حوزه صنعت نیز برخی امور در سیستان و بلوچستان مانده؛ پروژه‌ها در یک بازه زمانی آغاز شده، اما به نتیجه نرسیدند که به پروژه‌های با درصد پیشرفت فیزیکی بالا در راستای تکمیل و آغاز بهره برداری منابع تزریق خواهیم کرد و تکمیل و افتتاح آنها را دنبال خواهیم کرد.

اتابک خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان با وجود تمام مزیت‌ها، در برخی شاخص‌ها از میانگین کشور پایین‌تر است و امیدواریم، بتوانیم از مزیت همجواری با دو کشور پرجمعیت استان بهره برده و وضعیت تجارت این استان مرزی را ارتقا دهیم.

شایان ذکر است در سفر سه روزه سید محمد اتابک، وزیر صمت به سیستان و بلوچستان، بازدید از طرح‌های صنعتی مهم، پروژه انتقال آب چابهار به زابل و همچنین بنگاه‌های اقتصادی و بازارچه‌های مرزی استان بازدید و برگزاری نشست با فعالین اقتصادی استان در زاهدان و فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران در چابهار را در دستور کار سفر خود دارد.