تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3769503
شناسه : 3769503
تاریخ :
قیمت بنزین در آمریکا ارزان شد اقتصاد ایران: بهای بنزین آمریکا با پایان فصل سفرهای تابستانی و تقاضای کمتر برای سوخت موتوری، در معاملات روز سه‌شنبه، حدود ۶ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین حد خود از دسامبر سال ۲۰۲۱ رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، بهای معاملات بنزین برای تحویل در اکتبر، ۵.۵ درصد کاهش یافت و در ۱.۹۸ دلار در هر گالن بسته شد که بزرگترین کاهش یک روزه از ژوئیه سال ۲۰۲۲ بود و جو دی لورا، استراتژیست رابو بانک گفت: بنزین در معاملات روز سه شنبه بازار انرژی، بیشترین کاهش را در میان محصولات دیگر داشت، زیرا فصل سفرهای تابستانی در آمریکا به پایان رسیده و ذخایر فراوان، فشار بیشتری بر قیمت وارد می‌کند.

تعطیلات روز کارگر که در نخستین دوشنبه سپتامبر است، به منزله پایان فصل رانندگی تابستانی در آمریکا است.

در این بین، بهای معاملات نفت آمریکا، روز سه‌شنبه، ۴.۴ درصد کاهش یافت و به ۷۰ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید. کاهش قیمت نفت خام، در کاهش بهای معاملات بنزین تأثیر داشت. پاتریک دیهان، تحلیلگر شرکت «گازبادی» در شبکه اجتماعی گفت: کاهش شدید قیمت نفت، می‌تواند قیمت خرده فروشی بنزین را تا اکتبر، به پایین‌ترین حد خود از سال ۲۰۲۱ برساند.

طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، هزینه نفت خام، بزرگترین مؤلفه در قیمت بنزین در پمپ بنزین‌ها است.

شرکت توزیع سوخت TACenergy اعلام کرد قیمت بنزین در هاب پالایش گلف کاست، زیر ۲ دلار در هر بشکه معامله می‌شود و عوامل تکنیکال نشان می‌دهد که قیمت این سوخت، نزول بیشتری خواهد داشت.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر بنزین آمریکا تا ۲۳ اوت، در ۲۱۸.۴ میلیون بشکه ایستاد که ۰.۵ درصد بالاتر از سال گذشته بود.