تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3769488
شناسه : 3769488
تاریخ :
ظرفیت تولید آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر ۳ برابر شد اقتصاد ایران: بوشهر- استاندار بوشهر گفت: ظرفیت تولید آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر از ۳۵ هزار مترمکعب در سال ۱۴۰۰ اکنون به بیش از ۱۰۴ هزار متر مکعب رسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر چهارشنبه در بازدید از طرح آب‌شیرین‌کن ۷۰ هزار مترمکعبی بوشهر اظهار کرد: در راستای تأمین آب شرب پایدار تلاش شده تا از ظرفیت دریا به خوبی استفاده شود.

وی به اجرای پروژه‌های متعدد آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به نگاه ویژه شهید رئیسی، در دولت سیزدهم اقدامات مهمی در تأمین آب شرب استان بوشهر انجام شده است.

استاندار بوشهر افزود: اکنون طرح‌های آب‌شیرین‌کن به ظرفیت‌های مختلفی در استان بوشهر از جمله هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعبی دلوار تنگستان، سه هزار و ۵۰۰ مترمکعبی بندر دیر، و شهرهای بنک و کنگان با مشارکت بخش خصوصی در حال اجرا است.

محمدی‌زاده تولید آب از تأسیسات آب‌شیرین‌کن استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ را ۳۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز دانست و تصریح کرد: اکنون تولید آب از این تأسیسات به ۱۰۴ هزار مترمکعب رسیده و پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در مجموع به ظرفیت ۱۲۵ هزار مترمکعب در دست اجرا است که آب شیرین کن ۷۰ هزار مترمکعبی سازمان انرژی اتمی از آن جمله است.

وی با بیان اینکه این طرح از پروژه‌های بزرگ و مهم تأمین آب استان بوشهر است اظهار داشت: آب‌شیرین‌کن ۷۰ هزار مترمکعبی بوشهر با تأکید و پیگیری حضرت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور شهید عملیات اجرایی آن آغاز شد.

استاندار بوشهر پیشرفت فیزیکی آب‌شیرین‌کن ۷۰ هزار مترمکعبی بوشهر را بیش از ۵۰ درصد اعلام و تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی پروژه از پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصدی برخوردار است.