تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3769476
شناسه : 3769476
تاریخ :
حب اهل بیت(ع) و بندگی خداوند دو بال پرواز برای انسان هستند اقتصاد ایران: قم- استاد حوزه علمیه قم گفت:حب اهل بیت و بندگی خداوند دو بال برای پرواز هستند و امام باقر (ع) به مفضل فرمود که سلام من را به مومنان برسان و به آنها بگو که محبت اهل بیت را دل داشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی نظری منفرد پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) در دفتر آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: فردا روز اول ماه ربیع، خوب است که از برکات اهل بیت که در این دو ماهه ما استفاده کردیم، از این اقیانوس بی‌پایان علوم اهل بیت استفاده کنیم و به خاطر بسپاریم و به تعبیر امیرالمومنین اینگونه نباشد که امروز ما با دیروز یکی باشد.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امام رضا علیه السلام از پدرشان نقل کرده‌اند که کار خوب کردن و تلاش بندگی را رها نکنید و بگویید که ما محبت اهل بیت را در دل داریم.

آیت الله نظری منفرد تصریح کرد: ائمه کسانی را دوست دارند که اهل بندگی باشند و حضرت نهی می‌کند که کار خوب و تلاش برای بندگی و عبادت را با تکیه به محبت اهل بیت رها نکنید.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: محبت خیلی مهم است و یک عده‌ای امروز هستند که می‌گویند اهل بیت را کنار بگذارید و نماز و روزه است و در این باره نقل شده است که حب اهل بیت را رها نکنید و تسلیم اوامر و دستورات خداوند و ائمه باشید.

وی عنوان کرد: حب اهل بیت و بندگی خداوند دو تا بال برای پرواز هستند و امام باقر علیه السلام به مفضل فرمود سلام من را به مومنان برسان و به آنها بگو که محبت اهل بیت را دل داشته باشند و از خداوند اطاعت کنند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: محبت تنها کار ساز نیست و محبت و اعتقاد به ولایت مهم است و انسان باید به ولایت ائمه اثنا عشر اعتقاد داشته باشد.

آیت الله نظری منفرد اذعان کرد: مودت و محبت باهم فرق می‌کند و از این عبارت به عنوان راغب در مفردات استفاده می‌شود و بین مودت و محبت تفاوت عام و خاص مطلق است.

وی اظهار کرد: هر مودتی محبت است، اما هر محبتی مودت نیست، چراکه مودت اوج محبت است و خداوند این واژه را در هر جایی به کار نبرده است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: با محبت شدید، اطاعت و تسلیم شدن هم به دنبال دارد و هرقدر ضریب معرفت نسبت به خداوند، پیامبر و اهل بیت بالا برود، محبت بیشتر می‌شود.

آیت الله نظری منفرد خاطرنشان کرد: یک محبت و مودتی داریم که کسبی است، مودت و محبت کسبی مبتنی بر معرفت است و هر چقدر معرفت در وجود انسان ازدیاد پیدا کند، انسان ایثارگر تر می‌شود.